پیام کنگره حزب ملی ترقی مردم افغانستان عنوانی نیروهای ملی ، دموکرات و ترقی خواه کشور

شهر کابل ، اسد ۱۳۹۷ خورشیدی

 

 

 

نیروهای ملی، دموکراتیک و ترقی خواه کشور!

حزب ملی ترقی مردم افغانستان که امروز مورخ ۱۹اسد ۱۳۹۷ خورشیدی کنگره خود را موفقانه وباشکوه درشهر باستانی اما رنجدیده کابل دایر نمود، این جمع آمد بزرگ را یک رویداد مهم سیاسی و تاریخی در حیات سیاسی ومبارزات عادلانه خود برای آزادی، ترقی، دموکراسی وعدالت اجتماعی می داند.

درین کنگره که شماری زیادی از دوستان ، شخصیت های سیاسی ، اجتماعی و ملی کشور شرکت داشتند، شرکت آنها یکبار دیگر ، همبسته گی این نیروهای وطندوست ومردم دوست را بخوبی بازتاب میدهد و باورمندی ما را در امر همبسته گی و وحدت نیروهای روشنگر، دموکراتیک و ترقی خواه کشور، تقویت می بخشد.

در کنگره حزب ملی ترقی مردم افغانستان، اوضاع سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی وامنیتی کشور با دقت مورد ارزیابی قرارگرفت وخاطر نشان گردید که اتحاد، همبسته گی ، وحدت و قرارگرفتن در خطوط کاری عملی ، ولو مقطعی و کوتاه مدت ، نیروهای ترقی خواه وعدالت خواه کشور در شرایط کنونی به یک امر حایز اهمیت جدی ، و یک دین مسوولانه ملی مبدل شده وخواست مهم وتاریخی کشور ما را انعکاس می دهد.

حزب ما نسبت به ادامه وضیعت جاری در کشور که به هیچ صورت به نفع رشد وتوسعه اقتصادی واجتماعی جامعه نبوده وبیانگر خواست ها ونیازهای مردم ما نمی تواند باشد، نگرانی عمیق خود را ابراز می دارد وتلاش برای بهبود این وضیعت را مسوولیت و کار مشترک تمام نیروهای دموکراتیک کشور می داند.

حزب ما تامین صلح ، ثبات، امنیت سراسری و پیشرفت کشور را دراستقرار نظام برمبنی دموکراسی ، حقوق بشری وتشریک مساعی نیروهای ترقی خواه کشور می داند. زیرا تشتت وپراگنده گی این نیروها درموجودیت جزایر متعدد ومختلف نیروهای سیاسی دموکراتیک، به هیچ صورت تامین کننده اهداف سیاسی و ارمانی این نیروها بوده نمی تواند. ادامه وضع موجود نه تنها تامین همبسته گی و وحدت ما را به یک امر تاریخی ،بلکه به یک مسوولیت تاریخی در برابر مردم و جامعه ما نیز مبدل ساخته است واز ادامه این وضیعت فقط  دشمنان مردم افغانستان سود خواهند برد وبس.

تجارب سیاسی و سازمانی ۱۷ سال گذشته همه این جزایر عملاٌ این واقعیت تلخ را نشان داد که هر کدام در تلاطم بی اعتمادی ها ، پیچیدن به گذشته ها ، صف آرایی های تخریشی و بدون هدف و بلاخره استفاده ابزاری از امکانات انترنتی مانند فیس بوک وغیره  خود را محدودیت های سیاسی و سازمانی باقی ماندند. اکثر ابتکارات و طرح های پیشنهادی ، گام گذاشتن های در نیمه راه ها منجمد باقی ماندند.

کنگره حزب ملی ترقی مردم افغانستان، باورمند است که تمام نیروهای ترقی خواه کشورنیز به این ضرورت تاریخی وادای مسوولیت تاریخی وانسانی، در برابرمردم زحمتکش افغانستان، با حزب ملی ترقی مردم افغانستان هم عقیده هستند که بدون اتحاد، همبسته گی و وحدت این نیروها وبدون شرکت فعال ، وطندوستانه صادقانه و مشترک این نیروها درساختار های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جامعه بحیث یک واقعیت تاریخی وبی بدیل، ترقی وپیشرفت کشور ما ناممکن بوده وخواهد بود.

کنگره حزب ملی ترقی مردم افغانستان،ازاتحاد، همبسته گی و وحدت نیروهای ترقی خواه کشور به هدف پایان بخشیدن به خلای ناشی از نبود حزب سراسری ، نیرومند وفراگیر در کشور، حمایت و پشتیبانی خود را یکبار دیگر ابراز می دارد وبه امر همبسته گی و وحدت تمام این نیروها صادقانه متعهد بوده ومتعهد باقی خواهد ماند.

کنگره حزب ملی ترقی مردم افغانستان،با درک واحساس مسوولیت تاریخی اعلام می دارد که حزب ما برای آغاز مذاکرات و ایجاد تفاهم به هدف اتحاد،همبسته گی و وحدت سیاسی وسازمانی نیروهای ملی، دموکراتیک وترقی خواه کشور با درنظرداشت خواست مبرم شرایط کنونی جامعه ما امروز به صراحت ابراز آماده گی می نماید ، و می خواهد پیام روشن وبدون قید وشرط خود را به این نیروها ، ارایه نماید که این دعوت تاریخی حزب ما را پذیرا شوند و موقف و عکس العمل خویش را روشن سازند. ما خواهان ومنتظر پاسخ مثبت از جانب تمام نیروهای دموکراتیک کشور هستیم وباید از آدرس های مختلف گذشته به یک آدرس روشن ومشخص باید رسید و به دشمنان مردم افغانستان ثابت سازیم که ما می توانیم متحد گردیم وعلیه دسایس وتوطیه آنان با قاطعیت مبارزه نماییم.

حزب ما خاطر نشان می سازد که احزاب وسازمان های سیاسی ترقی خواه وعدالت خواه کشور ، دارای اهداف وارمان های مشترک ، مسوولیت های مشترک، دوستان ودشمنان مشترک بوده ، هیچگونه  دلیل برای دوری مان ازهمدیگر در شرایط امروز و فردای کشورنمی تواند وجود داشته باشد. ما تمام دلایل روشن وموجه را برای متحد شدن بحیث یک مسوولیت ملی و تاریخی داریم واز دوستان و رفقای عزیز خود آرزوی برخورد واقعبینانه  را درقبال شرایط کنونی و ضرورت های موجود را داریم.

زمان با سرعت ازمقابل مان می گذرد ، فرصت ها ضایع می شوند اما مسوولیت های تاریخی و اجتماعی ما که مستلزم درک واحساس مسوولیت ما در برابر مردم وکشور ما می باشد، باقی می مانند، خواست ونیاز تاریخی شرایط کنونی جامعه ما ، مبارزه مشترک وعادلانه نیروهای دموکراتیک کشور بوده ، ما مسوولانه وحدت وهمبسته گی این نیروها را بحیث هدف وآرمان مهم خود مطرح می نماییم وهرگونه کیش شخصیت وهژمونی دراین راستا قابل قبول نبوده، ونباید فرداها محکوم تاریخ  و نسل های آینده سازگردیم ، با تاریخ باید همگام حرکت داشت وقضاوت های تاریخی را درمورد نیروها ی دموکراتیک نیز نباید فراموش کرد وباید نسبت به آن اندیشید.

باید به مسوولیت های مان اندیشید. بیایید مسوولیت های مان را با هم شریک سازیم ، مشترکاً باید اندیشه های مان را با عمل و اقدامات ترقی خواهانه مان منطبق ساخت واز اتحاد و وحدت نیروها وجزایر مختلف ، حزب سراسری ، نیرومند و فراگیر سیاسی عدالت خواه کشور را ایجاد نمود.

ما هیچگونه دلیل و مانعی را برای اتحاد، همبسته گی و وحدت نیروهای ترقی خواه کشور ، نمی بینیم که سد راه تحقق این ارمان بزرگ وتاریخی ما گردد. ما باید اختلافات سلیقه وی و تاکتیکی را کنار بگذاریم، برویم برای تحقق اهداف وآرمان های بزرگ تر و همه گانی تر که ملت و مردم با رنج های بیکران شان در برابر ما قرار داده اند.

کنگره حزب ملی ترقی مردم افغانستان ابراز امید واری می نماید تا درآینده نزدیک ، شاهد جمع آمد ها و کنگره های موفق تر وباشکوه تر از این اتحاد، همبسته گی و وحدت نیروهای ملی، دموکراتیک وترقی خواه کشورباشیم ، تا توانسته باشیم که در برابر تاریخ سیاسی کشور ادای مسوولیت نموده وبخاطررنج های بیکران مردم زحمتکش افغانستان اندیشیده و پرچم مبارزه عادلانه مان را مشترکاً  تا قله های بلند پیروزی برد ودر اهتزازش نگهداشت.

ـ زنده باد افغانستان عزیز!

ـ زنده باد مردم شریف افغانستان!

- فرخنده باد نودونهمین سالگرد استرداد استقلال کشور!

- زنده باد نیروهای ملی، دموکراتیک وترقی خواه افغانستان!

- به پیش به سوی همبسته گی و وحدت نیرو های ترقی خواه کشور!

 

 ( کنگره حزب ملی ترقی مردم افغانستان )

 

 

بامداد ـ سیاسی ـ ۱/ ۱۸ـ ۱۳۰۸

استفاده ازمطالب بامداد با ذکر ماخذ آزاد است.

Copyright ©bamdaad 2018