شصت سال تلاش امریکا برای انهدام نظام سوریه
                  

عارف عرفان


تجاوز عریان وبربرمنشانه اخیر ایالات متحده امریکا بر پایگاه هوای « خان شیخون» سوریه که رفتار قلدرمنشانه بلند گویان دموکراسی جهان را با پامال ساختن مجموع قوانین بین المللی به نمایش گذاشت، از ریشه دار بودن حس انتقام و کینه و هوای استعماری وتهاجم تاریخ شش دهه امریکا علیه سوریه سخن می راند.
عمل که در پی یک دسیسه طراحی شده و اتهام بزرگ کاربرد سلاح کیمیاوی به آدرس حکومت سوریه، و تجاوز امریکا در آن کشور، جهان را در پرتگاه جنگ تمام عیار هستوی قرار داده وبا همه بی مبالاتی زنده گی نسل بشر را در این کره خاکی مورد تهدید جدی قرار داده است .
به گواه تاریخ پروژه سبوتاژ گرانه امریکا علیه سوریه قدامت تاریخی داشته و این کشور مستدام در مرکز برنامه های خرابکارانه امریکا در جغرافیای شرق میانه قرار داشته است.
به قول پایگاه تحقیقاتی گلوبال ؛ و به نقل از واشنگتن بلاگ به لطف بیرون شدن اسناد طبقه بندی شده ازپرده محرمیت، بارنخست در سال ۱۹۴۹ ترسایی به حمایت سیا « کودتای دست راستی در سوریه براه افتید. »
اسناد مزبور راوی آنست که به تاریخ ۳۰ نوامبر سال ۱۹۴۸ ترسایی نماینده اپراتیفی سیا بنام« استیفن » بطرز مخفی با دگروال « زعیم » شش بار دیدار نمود تا امکانات راه اندازی کودتای نظامی را در سوریه  مورد بحث قرار دهد.
برقول پروفیسور  دوگلاس لیتل ، استاد تاریخ در دانشگاه کلارک امریکا ، در اوایل سال ۱۹۴۹ ترسایی سوریه این جمهوری جدید مستقل بحیره عرب ، برای «سی آی ای» جهت آزمون های عملیات مخفی از اهمیت بسزایی برخوردار بود.از همین رو در سال ۱۹۴۹ سازمان سیا راه اندازی یک کودتای دست راستی را برای تاسیس نظام دیکتاتوری در آنجا برنامه ریزی نمود.


انگیزه های تدارک کودتا
در اواخر سال۱۹۴۹ ترسایی کمپنی نفتی عربی- امریکا بنام(ARAMCO ) اعلام نمود که در نظر دارد تا خط لوله نفتی ترانس - عربی « TAPLINE» را از کشور عربستان سعودی به دریای مدیترانه امتداد دهــد.این خط لوله  قرار بود تا به حمایت امریکا از کشور های سوریه ، لبنان ،اردون و عربستان سعودی عبور داده می شد ،اما تصمیم کشور سوریه دراین خصوص باید متکی با رای پارلمان می بود.
سوریه یگانه کشوری بود که با توجه به چشم انداز فقدان منافع خویش با این پلان مخالف بود.
در حقیقت سازمان سیا از همان ابتدا عملیات مخفی را در سوریه براه انداخت‌. در سال ۱۹۵۷ ترسایی  رییس جمهور امریکا و نخست وزیربریتانیا با هم  توافق نمودند تا« تغییر رژیم»  را با برپایی کودتا در سوریه انجام دهند، اما بر قول پروفسور دوگلاس ، دسیسه کودتا بوسیله سرویس استخباراتی سوریه کشف و خنثی ساخته شد.
در ۱۲ اگست ۱۹۵۷ ترسایی ارتش سوریه سفارت امریکا در دمشق را به محاصره در آورد، و به خاطر دسیسه سیا جهت سرنگونی رژیم رییس جمهور   شکری قولتی، و تاسیس رژیم طرفدار غرب، سه تن از دیپلومات های امریکا را اخراج نمود.
موضوع مهم دیگر اینکه سوریه همچنان کنترول یکی از بااهمیت ترین شریان نفتی را در شرق میانه بدوش داشت . پایپ لاینی که ترکیه را با حوزه های نفتی عراق به مثابه حامی غرب مرتبط ساخته بود، در کنترول سوریه بود.
اسناد جدید حکایت از آن دارد که در سال ۱۹۸۶ترسایی سازمان سیا طرحی را بنیاد گذاشت تا بوسیله راه اندازی خشونت های فرقه رژیم سوریه را سرنگون نماید. در امتداد این دسایس، محافظه کاران جدید در کاخ سفید باردیگر در سال ۱۹۹۱ طرح تغییر رژیم را در سوریه پی افگندند.
بنا برقول نفیس احمد و به نقل از وزیر پیشین خارجه فرانسه  رولاند دوماس، بریتانیا در سال ۲۰۰۹ ترسایی طرح عملیات مخفیانه را برای سوریه مهندسی نمود .او در تلویزیون فرانسه  اظهار داشت:  « من دوسال قبل از شروع خشونت ها در سوریه ، در بریتانیا بسر می بردم وبا یک مامور بلند پایه بریتانیا ملاقات داشتم ،و او اعتراف نمود که برای اقداماتی در سوریه آماده گی دارند. اینبار این برنامه نه در امریکا بل در بریتانیا طراحی می گردید. بریتانیا نیروهای مسلح را برای تجاوز در سوریه آماده می ساخت.»
ایمیل های درز شده از سرویس های خصوصی استخباراتی « استرتفور» شامل مطالب کشف شده از نشست مامورین پنتاگون، تایید می دارد که در سال ۲۰۱۱  ترسایی نیروهای ویژه بریتانیا و امریکا ماموریت آموزشی مخالفین رژیم سوریه را براه انداختند. و این اهداف در راستای واژگون ساختن رژیم اسد طراحی گردیده بود.
در حقیقت ایالات متحده امریکا فعالیت های خرابکارانه را برای تغییر رژیم ها طی شش دهه درشرق میانه و شمال افریقا به انجام رسانیده است.


داعش افزار استراتیژیک امریکا
یافته های تاریخی نمایانگر آنست که برای تغییر جغرافیای شرق میانه ، کشور های خلیج  و حوزه بزرگ سرزمین های شمال افریقا و کشور های آسیای مرکزی  حدود ۳۲ سال قبل پروژه مرگبار و ویرانگری بنام داعش پدید آمد.
اسنادی بنام «  کیونیم » که توسط خاخام یهودی انتشار یافته است، واضح می نماید که پدیده امروزین بنام « داعش » که بخشی بزرگی ازجهان بویژه عراق و سوریه را به آتش فشان مبدل نموده است ، بنیاد آن ۳۲ سال قبل بوسیله امریکا واسراییل گذاشته شد.
این پروژه در راستای منافع امریکا واسراییل برای ترسیم مجدد مرزهای جغرافیای وبالکان سازی کشورهای عربی  و اسلامی طراحی شده است. این ماستر پلان ،۱۹ کشوراز جمله : افغانستان ، پاکستان ، ایران ، ترکیه ،عراق ، سوریه ، مصر ، لبنان ، اردن ،عربستان سعودی وشیوخ خلیج فارس ، یمن و سودان را تحت پوشش قرار می دهد.
آنچه که امروز در سوریه رُخ می دهــد بخشی ازاین اهداف استراتیژیک است که مقدمات اش سه دهه قبل پی ریزی گردید.
شگفتی های این برنامه استراتیژیک در این است که سران تروریست پرور و جنایتکاری چون رهبران کشورهای ترکیه ، عربستان سعودی، پاکستان و افغانستان، با آنکه سرزمین های خود شان شامل این نقشه تجزیه طلبانه و خرابکازانه است، گام به گام به حیث مجریان فعال این استراتیژی نقش بزرگی را در گستره پروژه داعش سازی در راستای منافع  امریکا و اسراییل انجام داده ومنزلگاه آنرا در بستر جغرافیای شان هموار نموده اند.
بر پایه شواهد متعدد و قوع انفجار کیمیاوی در سوریه واشاره انگشت اتهام به سوی حکومت بشار اسد از اجزای بسترسازی مصنوعی و تاریخی بوده و برای تداوم و گستره جنگ درسوریه و ایجاد بهانه سازی برای حملات تجاوزکارانه  برآن کشور در امتداد ماستر پلان عمومی غرب در شرق میانه به ویژه سرزمین سوریه برنامه ریزی گردیده است.
داعش و تروریزم به همت رزم آوران دلیر سوریه و به حمایت قاطع  روسیه ، ایران و چین در سوریه  شکست خورد و با شکست خویش سبب زایش جهان چند قطبی گردید.درین برهه ظفرمندانه چگونه می توان پنداشت که رهبران سوریه به حملات کیمیاوی توسل جوید؟
گلوبال ریسرچ در گزارشی نوشت،ممکن است تصاویری  که از کودکان کشته شده در حملات شیمیایی شرق دمشق پخش شد،  از وحشتناک ترین دروغ های بزرگ تاریخ بوده باشد.
 جولی لیوسک وپروفیسور  مایکل شسودوفسکی ، در گزارشی وانمود می دارند که دلایل ومدارکی فراوانی نشان می دهد که  مخالفین رژیم ، شماری زیادی از کودکان را ربوده  وسپس با اجساد آنها تصاویری تهیه نموده اند تا اینگونه وانمود سازند که این کودکان در حملات شیمیایی ارتش سوریه کشته شده اند.
اما شکست غرب وشرکا در سوریه رهبران کاخ سفید را به مرز جنون کشانیده و رفتار دیوانه وار آنها جهان را دربرابر تهدید جنگ هستوی و پایان زنده گی بشر درین سیاره خاکی قرار داده است ‌.
با توجه به چشم انداز پروژه تاریخی داعش سازی، در قلمرو بازی های راهبردی امریکا، آزمایش وحشتناک وجنایتبار بزرگترین بمب جهان بنام « مادر بمب ها » توسط ارتش امریکا در پیکر زخم آلود میهن در ولسوالی اچین ننگرهار افغانستان مبین نوازش آژیریست که دارد افغانستان را به مرکز زورآزمایی جهانی در آورده و در زیر لگد ابرقدرت های جهان وتروریزم  به صحرای خاکستر مبدل نماید.
دونالد ترامپ بنا بر ابتلای بیماری وخیم روانی « خود آشیفتگی بدخیم » وسادیسم  و حضور پررنگ گلوبالیست ها و محافظه کاران نو در اداره ترامپ، جهان را در وضع ناگواری قرار داده است .
جنگ اصلی و بزرگ جهانی ومنطقه وی‌ در حالت وقوع است و افغانستان میدانگاه داغ این نبرد جیوپلیتیک خواهد بود.
امید است تا صدای هیبتناک این بمب بزرگ جهان در افغانستان ، آنهایی را که سال ها درخواب غفلت فرورفته اند بیدار ساخته تا در این سراشیب پرخطر برای نجات مادر وطن رستاخیزی برپادارند.

 بامداد ـ سیاسی ـ ۴/ ۱۷ـ ۱۳۰۴