سعـودی هـا چـه پیـامی به مـردم افغانستان خـواهنـد داشـت؟

 

 

سفر دوکتورعبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی دولت جمهوری اسلامی افغانستان به کشورسعودی ها چه پیامی به مردم افغانستان خواهد داشت؟

 

علی رستمی

سردمداران جهان امپریالیستی ودستگاه های خون آشام نیولیبرالیستی آنها، براساس اهداف پُست مدرنیزم همراه با دستگاهی فاسد کشورهای عربی در راس خانواده آل سعودی، در فکر تحقق اهداف استراتیژیکی با تداعی عمال جنگ افروزانه وخانمانسوز دهه هشتاد ترسایی درافغانستان هستند ، می خواهند بازهم توسط اجنت ها ، گروه ها ، تنظیم ها ی جنگ سالار وغیره محافل جهادی ، دوباره این مهره ها را فعال ساخته و با وعده های چرب ونرم مادی ومعنوی آنها را تطمیع  و از ایشان به مانند قبل استفاده افزاری نمایند. این بار زیرنام مبارزه علیه تروریزم بین المللی درمنطقه به خاطر دهشت افگنی وبی ثباتی درآسیای میانه و غرض ضربه زدن بر پیگیر نهاد های اقتصادی ومحاصره نظامی کشور روسیه  و ایران ، می خواهند در وجود این کُدی گک های خوش اندام ، زیر پوشش نیروهای نظامی خویش ، برای جنگ نیابتی و غیرمتعارف توجه وهمکاری شانرا جلب ودراین روند با ایشان همگام شوند ودرمقابل آرزو و خواست انها ممانعت ننمایند. از مدت زیادی بدین سو همچو دغدغه های از گوشه وکناروهمچنان حرکت های عملی بر اساس انتقال نیروهای مسلح خارجی از کشور پاکستان به ولایات شمال ، جنوب ، غرب و مرکزی کشورتوسط رسانه های تبلیغاتی و گروه ها وسازمان های مستقل سیاسی و مدنی درخارج و داخل کشوربه گوش می رسید که با حملات واشغال ولایات مختلف کشور چون کندوز، فراه ، هلمند ، ارزگان ، فراه وجلال آباد این شایعات درعمل واقعیت پیدا کرد، که تا به حال این روند جریان داشته که صدها هزار هموطن ما دراین ولایت ها خانه بدوش ویا به قتل رسیده که تعدادی بزرگ مردم از مناطق بومی شان به سایر ولایت های امن سرازیر ومهاجرشده اند،این روندهنوزهم ادامه دارد. نه تنها رسانه ها بلکه نماینده گان با صلاحیت کنگره و مقامات عالی رتبه نظامی واداری به شمول اوباما رییس جمهور امریکا از تشدید جنگ وادامه آن در افغانستان در سخنرانی های خود، تا پنجاه سال آینده پیشبینی کرده اند. این همه رویکردها واقعیت های پوشیده را برملا می سازد که زیر کاسه نیم کاسه یی هست! واین ابلاغیه ها یک بار دیگر به جهانیان ومردم افغانستان پیام می دهد ،که تا موجودیت عساکرامریکا وناتو وافزایش آنها برای دفاع از افغانستان توجیه پذیر وانمود شود. در حالی که پلان وهدف نه مردم افغانستان نه حاکمیت واستقلال افغانستان بلکه تجاوز و جهان گشای به سوی کشورهای آسیامیانه و ایران می باشد. تا روسیه و ایران را دراین نقطه استراتیژیکی مصروف ساخته، تا اینکه پلان های واهداف بعدی خود را به مانند شرق میانه عملی سازند. از جانب دیگر کشورهای غربی وهم پیمانان عربی شان در راس دولت عربستان سعودی درجنگ نیابتی علیه سوریه درآستانه شکست بوده ونمی خواهند که بیش تر درقضایای سوریه به مانند عراق ولیبیا مصروف شوند ومی خواهند برای انتقام جویی جنگ را ازشرق میانه به مناطق دلخواه  خویش درمناطق سرحدی افغانستان، آسیا ی میانه وایران انتقال دهند، وبه زعم شان شکست خویش را جبران کنند.
با طراحی این نقشه شوم، افغانستان یکبار دیگر شاهد خشونت ها، کشتار و تشدید اختلاف های قومی ومذهبی ودرنهایت به تغیر جغرافیای منطقه به شمول پاکستان ، ایران وکشورهای آسیای میانه خواهد بود. برای این منظورسعودی ها تصمیم گرفتند، تا ذهن رهبران جهادی و دولتی افغانستان را زیرنام پلان صلح با طالبان افغانی و پاکستانی به رهبری حزب جمعیت اسلامی که اکثریت مناطق سمت شمال را زیر تسلط و نفوذاعضای حزب خود دارد ، خوشبینی های را برای دسترسی به صلح که درقطر بین نماینده دولت وگروهی طالبان جریان دارد، به نماینده گی از آنها به دوکتورعبدالله عبدالله اطمینان بدهد . تاگماشته گان غربی وعربی شان ، بتوانند با خاطر جمع روند انتقال نیروهای داعش را که از کشورهای آسیای میانه و قفقاز وسایر نقاط روسیه هستند، وازجنگ سوریه بازگشت کرده واز طریق پاکستان در مناطق سرحدی ان کشورها جابجا می شوند ،سرعت بخشیده ودر سد راه این روند مخالفت نه ورزند وآنها را غرض تحقق پلان های اوپراتیفی شان آزاد بگذارند. به خاطر این مقاصد بود که امضای توافق صلح با گلبدین، یاری دیرینه سعودی ها میان وی و دولت جمهوری اسلامی اقغانستان برای توازن قوا درمیان اقوام سمت شمال ، چندی قبل به امضا رسید. تا از آنها به مثابه ابزار زور و قدرت علیه یکدیگر که از اطاعت شان سرکشی نمایند، استفاده وسر زنش نمایند.
این اهداف برمحور مولفه ذیل طرح ریزی وخلاصه می شود:
ــ تشدید اختلاف های قومی برای ایجاد مناطق آزاد، برای شکل گیری واحد های اداری برای پیوند های قومی میان دومرز افغانستان درکشورهای آسیای میانه و جنوب بر اساس افتخارات ومشترکات تاریخی ومذهبی و رشد ان در سرحدات پاکستان و ایران .
طوریکه از تبلیغات رسانه های جهانی اشکار می شود، گروهی از طالبان افغانی امروز با ایران وروسیه برای دفاع از مناطق سرحدی شان علیه داعش همکاری داشته که از لحاظ وسایل نظامی از جانب انها تجهیز ومسلح شده اند. تا در موقع ضرروت از آنها به نفع خویش استفاده نمایند. این امر بهانه ای برای قطعات نظامی امریکا وناتومی شود، تا غرض سرکوبی طالبان زیر شعاری مبارزه علیه تروریزیم به مانند روسیه که در سوریه تحقق یافته هست، در خاک افغانستان جنگ نیابتی را توسط گروهی داعش که قبلأ در سرحدات شما ل افغانستان جابجا شدند، بر ضد طالبان که توسط ایران و روسیه حمایه می شوند ، آغاز نماید. با شکل گیری تشنجات آهسته آهسته جنگ تا در عقب دروازه های سرحدات ایران و پاکستان، در میان اقوام مختلف نفوذ خواهد کرد و جنگ های قومی به مانند عراق ،سوریه ولیبیا  دراین مناطق شعله ور خواهد شد. از جانب دیگرجای شک نیست که شعار « خراسان بزرگ » را که داعشیان آسیای میانه درشمال کشور بلند نموده اند، با استفاده از وضع بوجود آمده برای تحقق شعارهای خویش، یکجاباعدهای از سران رادیکال مذهبی سمت شمال داخل عمل شده وامکان ان میرود ،تاسناریو ورویکردهای جنگ شرق میانه، دوباره توسط ناتو و امریکا به نفع داعش دراین حیطه  جنگ زده تکرارشود! . درآن صورت مسافرت رییس اجراییه حکومت وحدت ملی وهمراهان شان هرنوع توافق نامه همکاری راکه با دولت عربستان سعودی انجام داده باشند به مانند سایر توافقنامه های هست، که در چهار دهه گذشته با سران تنطیم های جنگ سالار به شمول گلبدین ، ربانی ، سیاف ، با موجودیت سران سعودی درخانه خدا انجام داده بودند ،که هیچ نوع دستاوردی درقبال نداشت، بلکه برضد سوگند نامه خویش عمل کرده اند.این بارهم چنین تبعات را در عقب خود خواهد داشت!
با درنظر داشت گزینه های فوق، دستاورد جناب دوکتورعبدالله عبدالله از عربستان سعودی جز ادامه جنگ و خونریزی و نفاق ملی وخطر ازبین رفتن کامل حاکمیت ملی وشیرازه وحدت ملی مردم افغانستان ، دیگر ارمغانی نخواهد داشت.
بر اساس مولفه های فوق، دراین برهه حساس تاریخی، یک بار دیگرمسوولیت عظیمی متوجه نیروهای مترقی و دموکرات می شود، که تابا همه امکانات دست داشته، پلان های شوم دستگاه های جهنمی کشورهای ذی دخل رادر کشور افشا و آنرا محکوم نمایند، برای تحقق این امر بر علاوه هرنوع اختلاف های سیاسی وگروهی دریک جبهه واحد بسیج شده ، از حاکمیت و وحدت ملی افغانستان قاطعانه دفاع و پشتبانی شود.

بامداد ـ سیاسی ـ ۱/ ۱۶ـ ۲۳۱۰