پیمان نظامی کشورهای آسیایی

Asian country military alliance

      کریم پوپل

سازمان بین‌ المللی  کشورهای آسیایی است  که به منظور دفاع از اقتصاد، سیاست و سرحدات کشورهای آسیایی طرح گردیده  است  این  سازمان ۱۱ سال قبل توسط طرحان نظامی آسیایی پیشنهاد گردیده است.

به عباره دیگریکی از سازمان‌های سیاسی مخفی در حال رشد در کشورهای آسیایی است که می ‌خواهد کشورهای آسیایی با هم متحد شده دارای یک قوت نظامی (Asian defence military organization)، اتحاد سیاسی و واحد پولی بنام (Asian) را  داشته باشند.  روسیه وچین در جمله اولین داوطلبان این طرح می‌ باشند. کشورهای چون ایران، آسیای میانه، سوریه ، اردن،  یمن ، هند ، بنگله دیش ، سریلانکا، کوریای شمالی، نیپال، مالیزیا، ویتنام و افغانستان از هواخواهان این اتحادیه می ‌باشند.

مردمان این پیمان عقدیده دارند که سازمان ملل امروزی در گرو کشورهای غربی قرار گرفته ؛ فقط برای منافع غرب کار می ‌کنند.نتایج نشان داد که سازمان ملل نمی ‌خواهد و نتوانسته است جلو جنگ های داخلی کشورهای آسیایی را بگیرد زیرا سازمان دهنده گان آن کشورهای غربی است واین سازمان به اشاره آنها کار می ‌کند. لازم است دست آن قطع شود. اکنون شما با چشم  سر مشاهده می‌ کنید که ملت های آسیایی در آتش سوخته، دولت غیرقانونی و تروریستی چون داعش با هزاران فجایع ساخته شده است و کشورهای غرب در سکوت نشسته ‌اند این سکوت نشانه آنست که داعش به نفع آنها است. در قرن ۲۱ در افغانستان ، یمن،  اعراق و سوریه سرها بریده می شود هزاران انسان در بم کشته و زخمی می‌شوند زنان سنگسار میشوند .  کسی به آن توجه ندارد. بدین لحاظ جنبش ایجاد پیمان نظامی آسیایی در میان ملت های آسیا در حال تشکیل است. تا تمامی کشورهای آسیایی دارای یک قوت نظامی مستحکم داشته باشند و بتواند طور واقعی از صلح در آسیا دفاع کنند. اکثریت علاقمندان نظر دادند که پیمان نظامی آسیایی به ۳ بخش تقسیم شود تا دقیقاً از آن منطقه دفاع نموده بتوانند. مانند شرق میانه، آسیای میانه، آسیای شرقی که هربخش دارای یک قوت بزرگ نظامی داشته از کشورهای خود دفاع نمایند. دول غربی نیز از موضوع پی برده همه وقته به چشمان باز فعالیت کشورهای آسیایی را در کنترول دارند  تا جلوگیر چنین جنبش باشند. آنها در آسیا با کشورهای متحدهستند که توسط آنها می ‌توانند مانع چنین حرکت شوند.

.

سازمان همکاری شانگهای

 Shanghai Cooperation Organization یا (SCO)

 

سازمانی بین دولتهای کشورهای آسیایی است که برای همکاری‌های چندجانبه امنیتی، اقتصادی و فرهنگی تشکیل شده‌است. این سازمان در سال ۲۰۰۱ توسط رهبران کشورهای چین، روسیه، قزاقستان، قرغیزستان، تاجکستان و ازبکستان پایه‌ گذاری گردیده است. در این سازمان چین و روسیه نقش اصلی و تعیین کننده را تشکیل می ‌دهند. سازمان همکاری شانگهای در حقیقت ترکیب جدید سازمان « شانگهای  ۵ » است که در سال ۱۹۹۶ بین روسیه و چین غرض غیرنظامی ساختن سرحدات بین روس و چین تاسیس شده بود، ولی نام آن پس از عضویت اربکستان به « سازمان همکاری شانگهای» تغییر داده شد. کشورهای چون پاکستان، افغانستان، هند، منگولیا و ایران در سال ۲۰۱۲ منجیث ناظر انتخاب گردیده‌اند. در حقیقت این سازمان علیه ناتو در حال رشد می ‌باشد.

فشار این سازمان بالای مسایل امنیتی کشورهای آسیای میانه علیه تروریزم، تجزیه طلبی، افراطی گری نسبت بر دیگر مسایل زیاد می ‌باشد. از وظایف دوم این سازمان همکاری تجاری آزاد، همکاری بانکی و تشکیل شورای مشترک بانکی، همکاری مشترک فرهنگی می ‌باشد.

مساحت کشورهای عضو (اصلی و ناظر) این سازمان روی هم بیش از ۲۵٫۱ میلیون کیلومتر مربع یا یک چهارم سطح خشکی‌های زمین را احتوا نموده است.

شما دوستان خودرا خورد احساس نکنید لبیک گوید تا جای که زبان تان باز می‌شود تبلیغ کنید. این یکی از مستجکم‌ ترین راه حل کشور ما است.

 

قوت های امریکا در آسیا

US Military Allies in Asia

 

کشورهای آسیایی که دولت امریکا آنها را جمایت نموده دارای اسلحه امریکایی می ‌باشند. مانند

۱. سنگاپور تحت نام (DCA)

۲. امارات متحده عربی تحت نام (USSR for UAE)

۳. تایلند تحت نام (SEATO)

۴. ترکیه تحت نام (TURMAN)

۵. عربستان سعودی

۶. سراییل

۷. فلپین تحت نام (EDCA)

۸. بالکان تحت نام (USFK)

۹. کوریای جنوبی

۱۰. جاپان تحت نام (USFJ)

۱۱. بحرین

کشورهای که با هند همکاری داشته اسلحه بفروش می ‌رسانند عبارتند از

امریکا، روسیه، ایران، اسراییل، جاپان می ‌باشد.

منابع:

ناتو وآسیا

http://www.kas.de/…/Panorama_2-2010_SecurityPolitics_Masala…

۲. تشدد نظامی در آسیای جنوبی

http://www.economist.com/node/21551056

۳. ایران چین و روسیه ناتو آسیایی

http://www.irinn.ir/news/53479/

بامداد ـ  سیاسی ـ ۵/ ۱۶ـ ۰۳۰۸