پیام شادباش حزب مردم افغانستان بمناسبت پیروزی حزب سریزا در یونان

بمناسبت  پبروزی حزب سریزا درانتخابات پارلمانی ۲۵ جنوری سال روان پیام تبریکیه ای از سوی داکتر داوود راوش رییس حزب مردم افغانستان به آتن فرستاده شده است. این پیام امروز چهارم فبروری ۲۰۱۵  ترسایی توسط رفیق ابوبکر فیض رییس شورای یونان حزب مردم افغانستان درحالی‌ که رفیق رضا غلامی مسوول شعبه امور فرهنگی آن شورا نیزحضور داشت؛ به رفیق پانوس تریغازی مسوول شعبه روابط بین‌المللی و رفیق ناتاشا سودوروپولو مسوول شعبه صلح حزب سریزا در دفترمرکزی آن حزب در آتن تسلیم داده شد.

دراین پیام آمده است :

 

رفیق گرانقدر الکسیس تسپیراس

 رییس وزرای جمهوری یونان و رییس حزب سریزا !

با مسرت فراوان از فرآیند  انتخابات پارلمان یونان و پیروزی بزرگ  سریزا در این کارزار با اهمیت سیاسی اگاه شدم . نخست ازهمه میخواهم مراتب شادباش های صمیمانه خود را به نماینده گی از حزب مردم افغانستان به شما ، مردم  شرافتمند یونان و حزب همرزم سریزا ابراز بدارم. من در جریان سفر پیشین خود به یونان از نزدیک با برنامه  سازنده سریزا برای رهایی مردم یونان ازسیاست تحمیلی ریاضت نیو لیبرال ترویکا و مبارزه بخاطر  بیرون رفت از بحران  اقتصادی ـ اجتماعی آشنا گردیدم . نهایت مسرورم که مردم  با وقار یونان  برنامه و راه بر گزیده شما را تا یید نموده و با  رای و اعتماد خود وظیفه سترگ رهبری کشور را دراین مرحله حساس تاریخی به عهده شما  و کابینه با صلاحیت تان گذاشته است. یقین کامل دارم که  با تدبیر و امید فراوان به فردا های بهتر برای کشور عزیزتان از این رسالت بس بزرگ با سربلندی بیرون آمده و آینده های درخشانی را پیریزی خواهید نمود. مساعی شما در امر دفاع از ارزش های دموکراتیک ،  همکاری و همیاری عادلانه بین المللی و حقوق بشر نه تنها مایه الهام همه نیروهای تحول پسند اروپاست؛ بلکه  همبستگی و پیشتیبانی همه نیروهای هوادار صلح ، پیشرفت و داد اجتماعی را درهرکجایی از جهان به ویژه نیروهای دموکرات و ترقیخواه افغانستان را با خود دارد .

برای شما پیروزی های مزید را در برآورده شدن اهداف و برنامه های همه جانبه حکومت و نهضت مردمی تان آرزو میکنم . همچنان با اغتنام فرصت از توجه و کمک های  بیدریغ تان به پناه جویان افغان در یونان  قلبأ سپاسگذارم. امیدوارم که روابط دوستانه میان سازمان های ما درآینده بازهم تحکیم بیشتر یابد . 

با درود های فراوان

داوود راوش

رییس حزب مردم افغانستان

 

کابل ۲۸ جنوری ۲۰۱۵ ترسایی

 

 

بامداد ـ سیاسی ـ ۱۵/۱ ـ ۰۴۰۲