پیام همدردی شورای کشوری اتریش حزب متحد ملی ترقی مردم افغانستان بمناسبت وفات بانو آرا فاروق

 

بار دیگر جرس کاروان مرگ به صدا در آمد و این بار خبر درگذشت یکی از زنان پیشکسوت نهضت آزادی، ترقی و داد خواهی  کشور ما،  رفیق آرا  فاروق  را بگوش ما رسانید . این بانوی فرهیخته و تحول پسند زنده گی پُربار و هدفمند خود را در مبارزه به خاطر خوشبختی انسان، آزادی، ترقی و عدالت اجتماعی سپری نمود و تا پایان  عمر به آرمان های والای انسان زحمتکش و مطالبات داد خواهانه زنان کشور وفا دار باقی ماند . او که تا چند ماه پیش با عمر بیش از نود سال خود در شورای کشوری ما عضویت داشت ، نمادی از ایمانداری ، پایداری و پایبندی به اصول و اندیشه بود .

آزاد منشی ، نقش روشنگرانه و فعالیت های خسته گی ناپذیر او در راه آزادی ، دموکراسی و داد خواهی ،  این زن مبارز را به سر مشقی برای نسل های بالنده و جوان مبدل گردانیده است .

بانو آرا فاروق در نهضت رهایی بخش زنان کشور جایگاه شایسته و درخور ستایشی دارد . او نه تنها در مبارزات برابری و دادخواهانه زنان ،  پیشتاز و مبتکر بود ، بلکه کارنامه های او به منبع الهام  و انگیزه بسیج زنان در بندکشیده افغانستان مبدل گردیده است . وطنپرستی , اتحاد و همبسته گی ملی و خدمت به مردم و مام وطن وصایای گرانبهای رفیق آرا فاروق اند که او در هر لحظه ای از زنده گی شرافتمندانه خود همه رفقا ، دوستان و هموطنان خود را به آنها فرا می خواند .

نبود فزیکی این بانوی ارجمند ضایعه بزرگ برای  نهضت روشنگری و داد خواهی  و همه رهروان راه مردمسالاری و پیشرفت اجتماعی است .

شورای کشوری اتریش حزب متحد ملی ترقی مردم افغانستان  یاد این رفیق نیکنام  و فرزانه را گرامی داشته و مراتب همدردی خود را با فرزندان برومندش هر یک  احمد شاه فاروق ، رابعه فاروق و تیمور شاه فاروق ، همه وابسته گان و دوستان ، اعضا و هیات رهبری حزب و شورای اروپایی آن ابراز میدارد .

روحش شاد و بهشت برین جایش باد !

فاضل دلزاده

رییس شورای کشوری اتریش حزب متحد ملی ترقی مردم افغانستان

 

ویانا ، مورخ بیست و هفتم ماه جولای ۲۰۱۶ 

 

اگهی های فوتی و پیام تسلیت ـ بامداد ـ ۱۶/۱ ـ ۲۹۰۷