فدراسیون جهانی اتحادیه‌ های کارگری خشونت علیه فلسطینیان را محکوم کرد

اتهام آغاز خشونت به طرف فلسطینی «ریاکارانه» است

 

 

فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری (WFTU)، این تشکل جهانی جنگ و خشونت در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را محکوم کرد.

این تشکل نیرو مند جهانی  با دو شعار « نه به ریاکاری امپریالیستی» و « به سوی راه حلی عادلانه و مسالمت‌آمیز برای فلسطین» بیانیه خود را آغاز کرده است:

تمام جهان با نگرانی و اندوه نظاره‌ گر خونریزی ‌های جدیدیست که در فلسطین در حال وقوع است و تهدیدی این جنگ برای شعله‌ ور شدن کل منطقه خاورمیانه است.

برای فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری  تردیدی نیست که علت اصلی این چرخه خشونت، اشغال مستمر و شهرک ‌سازی غیرقانونی سرزمین ‌های اشغالی فلسطین توسط صهیونیست‌های حاکم بر سرزمین‌ های اشغالی است و جنایات مستمر روزانه و محاصره غزه وقوع جنگ را امکان ‌پذیر ساخت.

سیاست‌های تبعیض نژادی و مذهبی سال هاست علیه مردم فلسطین انجام می‌ شود. جنایاتی که با تسامح و حمایت تحریک ‌آمیز اسراییل از سوی قدرت‌ های بزرگ امپریالیستی یعنی امریکا، اتحادیه اروپا و بقیه متحدان آن‌ها انجام می ‌شود و در سال‌های اخیر وحشیانه‌ تر و غیرقابل قبول ‌تر شده است.

تلاش کسانی که به مرور زمان بر جنایات و کشتار مردم فلسطین چشم پوشی می‌ کنند و به حفظ اشغال و استعمار کمک می‌ کنند، امروز اسراییل را قربانی تجاوزات فلسطینی معرفی می‌ کنند، دست کم ریاکارانه و غیرواقعی است.

برای فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری (WFTU)  واضح است که تنها راه تامین و تحکیم صلح و امنیت برای مردم فلسطین و اسراییل، بلکه در خاورمیانه گسترده تر، پایان دادن فوری به اشغالگری اسراییل و شهرک ‌سازی در سرزمین ‌های عربی اشغالی، اجرای قطعنامه‌ های سازمان ملل متحد، و ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در مرزهای ۱۹۶۷ با پایتخت بیت المقدس و تضمین حق بازگشت آواره گان فلسطینی به این سرزمین است.

در این راستا، فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری به مبارزه و ابراز همبستگی خود با مردم رنج‌ دیده و مبارز فلسطین ادامه خواهد داد.

 

( فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری )

 

 

بامـداد ـ فرهنگی و اجتماعی ـ ۲/ ۲۳ـ ۱۱۱۰

Copyright ©bamdaad 2023