ویژه گی های زنان موفق

سیده طلوع

امروزه زنان به عرصه های مختلفی ورود کرده اند. آن ها دختران، مادران، عاشقان، کارفرمایان و مدیران موفقی هستند که با قدرت درونی خود می توانند به رویاهای خود دست یابند. زنان بزرگی در دنیا وجود دارند که با سعی و تلاش خود موفق به انجام کارهای بزرگی شده اند. آیا تا به حال به عنوان یک زن، به ویژه گی زنان موفق اندیشیده اید؟زنان موفق تاریخ را می شناسید؟ درمیان انسان های موفق طول تاریخ، نام زنان بسیاری دیده می شود. زنانی که با وجود سختی ها و مشکلات پیش روی زنان، تبعیض های جنسیتی، مشکلات و محدودیت های جسمانی زن و ... باز هم نام خود را در تاریخ ثبت نموده اند. این زنان چه کسانی بوده اند؟ چه خصوصیات و ویژه گی هایی داشته اند که توانسته اند موفقیت را به دست آورند.

موفقیت چیست؟

موفقیت از جمله واژه گانی است که تعریف واحدی ندارد. هر کس به فراخور حال خود تعریفی از آن ارایه داده است. برخی آن را رسیدن به موقعیت شغلی، اجتماعی یا ثروت بیان می کنند. برخی دیگر داشتن خانواده سالم و زنده گی آرام را موفقیت می دانند. این تعریف دقیقا با هدف شما از زنده گی ارتباط مستقیم دارد. دیدگاه سنتی موفقیت را پول، شهرت و قدرت میداند.

می توان گفت، موفقیت وضعیت یا شرط برآوردن محدوده مشخصی از انتظارات است. ممکن است به عنوان نقطه مقابل شکست تلقی شود. معیارهای موفقیت بستگی به خود شخص دارد و ممکن است در موقعیت اجتماعی یا اعتقادی خاصی متفاوت باشد. ممکن است یک نفر موفقیتی را درنظر بگیرد که شخص دیگر آن را شکست می داند.همچنین ممکن است به دلیل تعریف مبهم یا نامشخص این معیارها، تعیین اینکه آیا شرایطی معیارهای موفقیت یا شکست را دارد، دشوار یا غیرممکن باشد. یافتن معیارهای مفید و موثر یا روش های اکتشافی برای قضاوت در مورد شکست یا موفقیت یک موقعیت ممکن است خود یک کار مهم باشد. به طور کلی می توان موفقیت را رضایت از زنده گی دانست. اگر در زنده گی احساس خوشنودی و رضایت نسبت به عملکرد خود، جایگاه خود در خانواده و جامعه و همچینین شرایط اقتصادی و جسمانی خود دارید می توانید خود را موفق بدانید.

ویژه گی های زنان موفق

به نظر می رسد زنانی که به چیزهای شگفت انگیزی دست می یابند چند ویژه گی مشترک دارند. اگر واقعا می خواهید موفقیت را تجربه نمایید، باید خودتان را پرورش دهید همانطور که یک دانه برای رسیدن به میوه پرورش داده می شود.

برای موفقیت این ویژه گی ها باید درونی شود و به عادت تبدیل شود. در اینجا چند مورد وجود دارد که می توانید در خود پرورش دهید یا آنها را تشخیص دهید.

اهداف روشن مهم ترین ویژه گی زنان موفق

افراد موفق اهداف مشخصی دارند. به جای اهداف مبهم مانند « ثروتمند شدن »، اهداف آنها خاص است و محدوده زمانی و مقدار برای اهداف خود تعیین می نمایند. مثلا آنها می گویند « ظرف یکسال باید یک باب اپارتمان خود را به دو اپارتمان افزایش دهم.»
آنها با شفاف سازی و محدود کردن اهداف، دستیابی به آنها را بسیار بیشتر ممکن می سازند.

اول، اهداف به عوامل انگیزشی خاصی تبدیل می شوند که آنها را در مواقع سخت ادامه می دهد.

ثانیاً، این اهداف نقشه ای برای حرفه آنها ارایه می دهد. آنها چیز خاصی برای کار دارند. به این شیوه می توانند اهداف را به نقاط قابل کنترول تری تقسیم کنند که می تواند به صورت تدریجی به کار گرفته شود.

۲- نظم و انضباط دومین ویژه گی زنان موفق

موفقیت ثبات را پاداش می دهد. برای سازگاری، باید نظم و انضباط داشته باشید. سخت کارکردن به مدت یک هفته و سپس سست کردن، نتایج خارق العاده ای به همراه نخواهد داشت. بسیاری از افراد موفق می دانند که ایجاد یک روال عادی یکی از کلیدهای تحقق رویاهایشان است، زیرا به آنها اجازه می دهد در تلاش های خود ثابت قدم باشند.

روال کارهرکس کمی متفاوت خواهد بود ، از فردی به فرد دیگر متفاوت خواهد بود. با این حال، برخی از کارهای معمول افراد موفق ممکن است شامل بیدار شدن زودهنگام برای کنار گذاشتن کارهای روزمره و فیلترکردن ایمیل ها قبل از شروع روز کاری باشد، یا 30 دقیقه زمان برای خواندن هرروز برای افزایش پایه دانش و مهارت خود در زمینه انتخابی خود. با ثابت قدم بودن و منظم بودن و وقف خود برای رشد، در کار و زنده گی پاداش های زیادی به دست خواهید آورد. این یک ویژه گی کلیدی است که به افراد اجازه می دهد نه تنها از موفقیت بلکه از طول عمر درحرفه خود لذت ببرند

۳- قاطعیت و شجاعت

قاطعیت به معنای گرفتن حق خود و ابراز افکار و عقاید و احساسات خود به شیوه ای مناسب و کاملا مستقیم و بدون ترس. این نوع ابراز احساسات باید به گونه ای نباشد که حق دیگران پایمال شود. زنان موفق، قاطعانه عمل می کنند. بدون اضطراب حق خود را مطالبه می نمایند. قاطعیت ابزاری مهم در رسیدن به اهداف مهم زنده گی است.
اگر ترسی نداشتید چه می کردید؟ ریسک کردن لزوماً به معنای انجام کارهای بی پروا نیست، بلکه به معنای تصمیم گیری حساب شده و امتحان مواردی است که ممکن است « خطرناک » تلقی شوند.

۴- همدلی

بسیاری از زنان تصور می کنند که ویژه گی های « معمولاً زنانه » مانند همدلی باید نادیده گرفته شود، در عوض باید آنها را به عنوان یک دارایی درنظرگرفت. همدلی به این معناست که می توانید بشنوید و بفهمید که دیگران از کجا آمده اند - نیازها، احساسات و خواسته های آنها. آنها آموخته اند که بصیرت داشته باشند و بصیرت داشته باشند، بدون این که احساساتی از خط خارج می شوند.
زنان موفق دل نرم است. نیکوکاری و شفقت به ما اجازه می دهد تا به زنده گی فراتر از کوکی ها برسیم و در زنده گی دیگران تغییر ایجاد کنیم. با برقراری ارتباط با دیگران، ما به عنوان یک فرد رشد می کنیم. زن با قلب مهربان تأثیر زیادی دارد.

۵- اشتیاق و انگیزه

یکی از مشخص ترین ویژه گی های افراد موفق، انگیزه آن ها است. به هر حال، تعیین اهداف روشن یک چیز است. با این حال، افراد موفق باید انگیزه قوی برای رسیدن به اهداف خود داشته باشند. این به اصطلاح « آتش در شکم » است که آنها را برای موفقیت ترغیب می کند. به آنها تمرکز لیزری می دهد تا بتوانند تمام توجه و تلاش خود را برای پیشرفت بیشتر خود در جهت رویاهای خود اختصاص دهند. یک فرد موفق با قدرت راننده گی قوی می تواند خستگی ناپذیر کار کند، زیرا آنها به توانایی های خود اعتقاد دارند و واقعاً می خواهند به اهداف خود برسند ممکن است مهارت و تجربه زیادی داشته باشید، اما بدون علاقه به کاری که انجام می دهید، به احتمال زیاد کار خود را به مرحله بعدی ارتقا نمی دهید. دوست داشتن آنچه انجام می دهید به معنای نوآوری، تلاش، به چالش کشیدن خود است. این باعث می شود زمانی را که صرف می کنید لذت بخش و ارزش هر لحظه از سفر خود را به قله داشته باشد. اشتیاق همچنین انرژی را به ارمغان می آورد، که برای ادامه تلاش تا رسیدن به اهداف عالی به آن نیاز دارید.

۶- ویژه گی زنان موفق ، واقع گرایی

تلاش برای «ایده آل بودن » یا انتظار کمال از اطرافیان یک انتظار نابجاست. زنان واقعاً موفق می دانند که این کار همیشه ممکن نیست. عیب های خود را می پذیریند. افرادی را پیدا می کنند که نقاط قوت آنها تکمیل کنند.  

۷- قدرت، ویژه گی زنان موفق

به اوج برسید. پس از رسیدن به آنجا، می توانید قوانین خود را بنویسید. متناقض خواهید دید که هر چه بالاتر بروید، زنده گی شما آسان تر می شود. شما کنترول بیشتری در نوع محیط کاری که برای خود و کارمندان خود ایجاد می کنید خواهید داشت.
یک زن موفق می تواند بر موانع غلبه کند. زنانی که در زنده گی خود تلاش کرده اند، قدرت درونی شگفت انگیزی دارند. از سختی ها به نفع خود استفاده کنید. در پایان مبارزه، شما فردی بهتر و ارزشمندتر هستید. هلن کلر می گوید: « شخصیت را نمی توان در سهولت و آرام توسعه داد. تنها با تجربه آزمایش و رنج می توان روح را تقویت کرد، بصیرت به دست آورد، جاه طلبی را الهام گرفت و موفقیت را به دست آورد. » آنچه را که قرار است در یک مبارزه یاد بگیرید یاد بگیرید و خواهید دید که آنقدرها هم که به نظر می رسد سخت نیست.

زنان موفق قوی فکر می کنند. ذهن قوی به این معنا نیست که  بی ادب، مغرور یا مخرب باشند. برعکس، یک زن قوی، اعتماد به نفس خود را نشان می دهد. وقتی قوی فکر می کنند، توانمند می شوند، تصویری سالم از خود دارند و مسیولیت زنده گی خود را بر عهده می گیرند. 

۸ - همواره در حال آموختن

اگرچه بسیاری از افراد بسیار موفق بازمانده از تحصیل هستند، اما چیزی که هرگز آن را رها نمی کنند مدرسه زنده گی است. این یکی از مهمترین ویژه گی های یک فرد موفق است.
آنها دانش آموزان فوق العاده ای در مورد اشتباهات خود هستند. به همین دلیل است که اکثر آنها یک مجله شخصی نگه می دارند که در آن اشتباهات خود را می نویسند و در مورد آنها فکر می کنند. آنها دانش آموزان موفق موفقیت های دیگران هستند، به همین دلیل آنها بیشتر از افراد معمولی کتاب می خوانند. آنها می دانند که کامل نیستند و چیزهای زیادی برای یادگیری از سایر افراد موفق دارند.

اوهمچنین یک معلم است. زن بزرگ تدریس می کند مردم می خواهند بدانند شما چه چیزی دارید که شعله درون شما را شعله ور می کند. ما می توانیم به شکل گیری زنان بزرگ فردا کمک کند.

۹--سازگاری

زنان موفق در شرایط بحرانی قرار می گیرند. استرس را تجربه می نمایند، ممکن است برای رسیدن به موفقیت مسیر سختی داشته باشند. البته در مقاطع مختلف قادر خواهند بود این میزان استرس را کنترول کنند، اما به طور کلی، تحمل خود را افزایش می دهند. راه هایی را می یابند که زنده گی را تا حد ممکن آرامش بخش، بدون استرس و آسان تر کند. انرژی ذهنی خود را بر روی کار مورد نظر متمرکز می کنند.

۱۰-مراقبت از خود

افراد واقعاً موفق به همان اندازه که کار و تلاش می کنند استراحت می کنند. آنها از خود مراقبت جسمی خوبی می کنند: ورزش و تغذیه مناسب، روزهای بهداشت روانی در صورت امکان، و دانستن زمان نه گفتن و زمان تنهایی، وغیره. لیست کارهایی که قرار است انجام دهند را می نویسند. زمانی را برای ورزش استراحت و آرامش روح خود اختصاص می دهند.

۱۱- قدردانی

زنان واقعاً موفق متوجه می شوند که موفقیت آنها در خلا رخ نداده است، هم در خانه و هم در محل کار اطرافیان نیز در موفقیت آنان دخالت داشته اند. آنها می دانند که باید تشکر کنند و قدردانی و سپاسگذاری واقعی را از افرادی که به آنها کمک کرده اند به جایگاه خود برسند، ابراز می کنند. آنها با همکاران خود با مهربانی و احترام رفتار می کنند و در عوض احترام و تحسین می شوند.

۱۲- مثبت اندیشی بارزترین ویژه گی زنان موفق

افراد موفق نگرش مثبتی دارد. هیچ انرژی ای وجود ندارد که بتواند آنچه را که یک زن مثبت و با قدم بالا وارد اتاق می شود تقلید کند. نگرش مثبت سوخت مورد نیاز برای راندن ما از ایده پردازی به سوی تحقق است.
نگرش مثبت به تلاش آگاهانه شما نیاز دارد. افکار منفی را کنار می زنند و افکار مثبت را جایگزین آنها می کنند. در ذهن خود به چیزهایی که با خود می گویند، درست گوش می سپارند. عمداً از کلماتی استفاده می کنند که بار مثبت دارد. برای کمک به مثبت اندیشی، خود را با افرادی احاطه می کنند که آن ها را تشویق می کنند، الهام بخش و باور آنان است. اگر نگرش مثبت داشته باشید، می توانید پتانسیل موجود در درون خود را مشاهده کنید.

۱۳- صداقت،  ویژه گی زنان موفق

او صداقت دارد. برای پیروزی نیازی نیست قربانیان را در مسیر خود رها کنید. برای قدم گذاشتن به مرحله بعد، نیازی نیست دیگران را زیر پا بگذارید. صداقت باید هسته اصلی شخصیت شما باشد. همیشه افتخار را بر دلار مقدم بدارید و طبق اعتقادات خود زنده گی کنید. با کسب احترام و اعتماد، شرکت شما رشد خواهد کرد. مردم به دنبال تجارت با کسانی هستند که به آنها اعتماد دارند.

۱۴-رعایت تعادل در زنده گی

افراد موفق در زنده گی خود تعادل دارند. زنده گی ما حول چهار دسته اصلی می چرخد: خانواده و دوستان، سلامتی، ثروت و روح. این ها باید متعادل باشند تا یک زنده گی کامل داشته باشند. به طور مداوم تعادل خود را ارزیابی می کنند. یک زنده گی متعادل به شما امکان می دهد با افکار مثبت و خوشبینی  به وضوح فکر کنید. درست بیندیشید و درست تصمیم بگیرید.

۱۵ - دست کشیدن و رها کردن در زمان لازم

افراد موفق در مواقع لزوم شکست را می پذیرند. استراتیژی خود را عوض می کنند. این که بدانید چه موقع و چه چیزی را رها کنید یکی از ویژه گی های کمتر شناخته شده یک فرد موفق است، اما با این وجود ویژه گی مهمی است. آنها وقت و انرژی خود را صرف کاری که به نتیجه نمی رسد، نخواهند کرد. به محض اینکه متوجه ناکارآمدی روش و یا کاری که در حال انجام آن هستند می شوند، آن را ترک می کنند.
آنها عاشق هدف نهایی می شوند، نه راه. و به آنچه عمل می کند پایبند می مانند. آنها با تصمیمات دشواری روبرو می شوند که چه چیزی را رها کنند و چه چیزی را دنبال کنند. به سرعت آنچه را که کار نمی کند دور می اندازند و سپس چیز دیگری را امتحان می کنند. اگر نمی دانید چه زمانی یا از چه چیزی باید دست بکشید، پیشرفت در زنده گی دشوارتر است.

در اخیر باید گفت :‌هر انسان موفقی در ابتدا باید خودش باشد چه در زنده گی و چه در کار. مهم آن است که از شکست ها نا امید نشود و دست از تلاش بر ندارد رنان موفق  هرگز برای موفقیت خیال پردازی نمیکنند بلکه برای آن تلاش و کار مینمایند  .

 

بامـداد ـ فرهنگی و اجتماعی ـ ۱/ ۲۲ـ ۳۰۰۵

استفاده ازمطالب بامداد با ذکرماخذ آزاد است.

Copyright ©bamdaad 2022