کوبا جان مردم را نجات می‌ دهد، تحریم‌ها زنده گی را نابود می‌ کند !

پیام شادباش اتحادیه مرکزی سندیکاها و اتحادیه‌ های ملی کارگران کوبا

باتوجه به وضعیتی که امروز جهان و کشورما در رویارویی با ویروس کرونا در آن قرار دارند، دولت کوبا در میان بسیاری از اقدام‌ هایش به‌ هدف حفظ زنده گی و سلامت مردم، کلیه فعالیت‌هایی که به تجمع مردم منجر می ‌شود را متوقف کرد. جنبش سندیکایی ما نیز قاطعانه از این اقدام حمایت می‌ کند و به‌ این ترتیب مراسم و رژه اول ماه می،  روز جهانی کارگر را برگزار نمی‌ کند.

اتحادیه مرکزی سندیکاها و اتحادیه‌ های ملی،  از کارگران کوبایی می ‌خواهند تا با همه آنانی که در پهنه جهان سیاست ‌های منفی نولیبرالی باعث از دست رفتن دستاوردهای اجتماعی ‌شان شده است، در روز جهانی کارگر همبسته گی خود را اعلام کنند.

روزی خواهد رسید که مردم ما از تلاش و مبارزه امروزه پرسونل درمانی (۶۰۰ پزشک کوبایی و دیگرمتخصصان درمانی در مقام بخشی از همبسته گی بین‌المللی در ۱۹ کشور جهان) به‌ منزله همبسته گی انسانی انقلاب کوبا با بیماری ناشی از ویروس کرونا می ‌جنگند، قدردانی کنند.

پرسنل و کادر بالای درمانی ما در ۵۹ کشور جهان درحال انجام وظیفه و نجات جان ده‌ها هزار انسان هستند.

در زمان دشوار کنونی دولت ایالات متحده امریکا به‌ هدف جلوگیری از دستیابی مردم کوبا به منابع لازم به ‌منظورغلبه بر این بیماری خطرناک، تحریم‌ ها بر واردات دارو، مواد غذایی، سوخت، و کالاهای اساسی را تشدید کرده است. درضمن ایالات متحده آمریکا برای بی‌اعتبار کردن ارزش‌های پزشکی کوبا نزد جهانیان، از رهبران دولت‌ها و زمامداران دیگرکشورها رد کمک‌های ما ( کمک‌ هایی که به ‌نشانه همبسته گی ارایه می‌ شوند) را خواستار شده است.

۶۰ سال محاصره اقتصادی، تجاری، و مالی که از سوی دولت ایالات متحده بر کشورما تحمیل شده نتوانسته است مانع همبسته گی ما با کشورهای جهان شود. ضمناً ما توانستیم داروهای تولیدی و امکان‌های درمانی کوبا به‌ منظورکمک به معالجه بیماری‌های عفونی ازجمله به افرادی که به بیماری ناشی از ویروس کرونا مبتلا هستند را درسطح جهانی ‌دسترس ‌پذیر سازیم.

همرزمان در سراسر جهان!

ما از شما دعوت می‌ کنیم که در مبارزه ما برای لغو این محاصره و تحریم ناعادلانه و جنایتکارانه که نه ‌تنها برما کوبایی‌ها ، بلکه بردیگر مردمانی که این نوع سیاست‌ها برآنان تحمیل شده است، به ما بپیوندید.

چین و کوبا در زمره نمونه‌ هایی منحصربه ‌فرد از کشورهایی‌ا‌ند که وقتی اراده سیاسی در آن‌ها وجود داشته باشد، همبسته گی می ‌تواند به واقعیت تبدیل شود.

جهان ما یکی است، بیایید از آن دفاع کنیم!

ویروس مرز نمی ‌شناسد، بین زن و مرد، سیاه و سفید فرق نمی ‌گذارد. بنابراین وظیفه همه اتحاد در این مبارزه است و دراین راه اطلاعاتی را که دراختیار داریم به ‌اشتراک بگذاریم!

ما معتقدیم که باهم پیروز می ‌شویم!

اتحادیه مرکزی سندیکاهای کارگری کوبا و اتحادیه‌های کارگران از این فرصت استفاده می‌ کنند تا از همه سازمان‌ها و رفقای همرزم در روز جشن جهانی کارگر که با ارسال پیام‌ های همبسته گی در این روزمهم همیشه با ما همراه بوده‌اند و پیام‌ هایی گویای استقامت درانقلاب به جنبش سندیکایی کارگران و مردم کوبا ارسال می ‌کنند، پیشاپیش سپاسگزاری می‌ کنند.

زنده‌ باد استواری و پایداری درمبارزه سخت این دوران!

کوبا جان مردم را نجات می‌ دهد!

تحریم‌ها زنده گی را نابود می‌ کند !

محاصره و تحریم یک جنایت است !

زنده ‌باد روز اول ماه می !

تا پیروزی نهایی !

 

منبع : ارگان اتحادیه مرکزی سندیکاهای کارگری کوبا

بامداد ـ فرهنگی و اجتماعی ـ ۴/ ۱۹ـ ۲۹۰۴

Copyright © bamdaad 2020