پیام شادباش فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری، به‌ مناسبت اول ماه می

 

فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری (WFTU )، به‌ مناسبت اول ماه می ۲۰۲۰، به تمام کارگران در همه ایی قاره‌ها درود می ‌فرستد، به آنانی که با کارشان چرخ زنده گی را به حرکت درمی ‌آورند، حتا دراین شرایط سخت شیوع ویروس کرونا به تولید محصولات ضروری زنده گی که نیاز کارگران و توده‌های مردم است، ادامی می ‌دهند.

ما درود و احترام خود به تمامی کارکنان در مراکز بهداشتی و درمانی سراسر جهان را تقدیم می ‌‌داریم: پزشکان، پرستاران، کارکنان درمانی که هر روزه برای حفظ جان بیماران در این اوضاع گسترش ویروس کرونا و علیرغم کمبود وسایل محافظتی و بهداشتی با به خطر انداختن جان خود مبارزه می ‌‌کنند، مایه افتخار هستند. آنان در صف اول مبارزه، با شهامت و از خودگذشته گی بار سنگین مداوای بیماران را در اوج شیوع این ویروس که تا به ‌حال باعث میلیون‌ها مبتلا و مرگ چند صد هزارگردیده است، حضور دارند. در یک سیستم بهداشت و درمان عمومی که بودجه ‌های آنان توسط دولت‌های سرمایه‌ داری کاهش و نیز به‌ دلیل سیاست‌ های تجاری ‌سازی درمان از کارایی افتاده‌است، سیستمی که به عمد بخش عمومی را تخریب تا خصوصی سازی و درآمدزایی داشته باشند، کار می ‌کنند.

کارگران و توده زحمتکش، ما با کارکنان بخش بهداشت و درمان هم صدا شده، با آنان همبسته گی اعلام می ‌کنیم و خواستار پوشش بلافاصله واکسیناسیون و تجهیز بخش درمان عمومی با مواد و وسایل ضروری مورد نیاز هم فوری و هم دایمی هستیم. خواستار لغو تقاضا برای خرید خدمات درمانی توسط بخش خصوصی و حذف خصوصی سازی و تجاری کردن خدمات درمانی و تامین اجتماعی هستیم.

بهداشت و درمان همه گانی رایگان با کیفیت برای همه !

 سلامتی کارگران به کسب سود ارجحیت دارد!

درود ما به کارگران بخش تولید و توزیع غذا و نیازهای اولیه، در فروشگاه‌ها، بخش داروسازی و داروخانه‌ ها، خدمات نظافتی، بخش تولید برق و انرژی که با کار خود به مردم و کارگران امکان دسترسی به مایحتاج اساسی برای بقا را تضمین می ‌دهند. همچنین، به‌ دلیل پیامدهای شیوع ویروس کرونا،  ما یورش وسیع به حقوق کارگران، اخراج‌ ها، عدم پرداخت دستمزد و محدود کردن آزادی‌های سندیکایی را محکوم می‌ کنیم.

بیکاران طولانی مدت، کارگران بدون بیمه، مهاجرین، پناهنده‌ها، کسانی که دچار بیماری هستند، در عمل به حال خود رها شده‌‌ باشند، بدون اینکه توانایی کسب درآمدی برای تامین زنده گی ‌شان باشند و یا از امکانات ضرور برای حفظ سلامت خود بهره‌ مند گردند، و این عملا اوضاع را بدترمی‌ کند.

شکایت‌ها و اعتراض‌های زیادی از سراسر جهان ازسوی کارکنان شرکت‌ هایی که مواد ضروری را تولید نمی‌ کنند اما وادار به‌ کار شده‌اند، انتشاریافته مبنی براینکه آنان درخط تولید و یا دفاتر کاری، بدون اینکه کارفرما وسایل حفاظتی ضروری را برای آنان مهیا نمایند، تحت فشار کاری بوده و کارفرمایان تمام تلاش ‌شان فقط افزایش سود است، در نتیجه ویروس سریعتر گسترش می ‌یابد همانطور که در شمال ایتالیا، امریکا، ترکیه و جاهای دیگر اتفاق افتاد.

در برخورد با مشکلات، ما قدرتمندانه حضور خواهیم داشت، ما خواست های مبارزه جویانه را مطرح خواهیم کرد، خواست کارگران عبارت ‌است از: بهداشت و درمان همه گانی و رایگان، کار با دستمزد مناسب، حق اشتغال دایمی ، حمایت‌های کافی برای همه بیکاران وآنانی که قادربه کار نیستند، همه آنانی که از ویروس کرونا و یا بیماری‌های دیگر آسیب دیده ‌اند، لغو کلیه اخراج‌ها وهمه اقداماتی که به‌ بهانه شیوع این ویروس انجام گرفته است، می ‌باشند!

درعین حال تضاد کشورهای سرمایه ‌داری و قدرت‌ های امپریالیستی که منابع طبیعی و ثروت مردم را غارت می‌ کنند وبا ایجاد جنگ و درگیرهای خونین منطقه ‌ای و دراقدام های جنایتکارانه برای حفاظت از منافع اقتصادی خود و علیه منافع کارگران اقدام می ‌کنند، شرایط را سخت ‌تر می ‌نماید. تحریم اقتصادی امریکا علیه مردم کوبا، ونزویلا و ایران، همچنین دخالت‌های امپریالیستی و جنگ در سوریه، فلسطین، یمن و تولید و فروش سلاح همچنان ادامه دارد.

احتکار مواد بهداشتی و ضروری برای مبارزه با کرونا، رقابت برای یافتن واکسین آن، منافع زیادی را برای شرکت ‌ها و کشورهایی که آن را کشف خواهند کرد، ببار خواهد آورد. علیه احتکار و تضادهای سرمایه ‌داری، کارگران و مردم همبسته گی ما و زحمتکشان جهان را در کنار خود خواهند داشت، به‌ عنوان نمونه کوبا پزشکان متخصص خود را درهمبسته گی جهانی به چهارده کشور آسیب دیده اعزام نموده است، کارگران ایتالیا در حمایت از کادر درمانی کوبا یک همایش سازمان دادند و کارگران دیگر کشورها در این مورد سکوت نکرده و علیه این بحران با شعارهای رزمجویانه اعلام همبسته گی کردند.

کارگران مهاجر شیکاگو، که در ماه می ۱۸۸۶ ترسایی جان خود را برای بدست آوردن ۸ ساعت کار در روز فدا کردند، راه را برای طبقه کارگرجهان برای ادامه مبارزه برای حقوق خود هموار نمودند. جنبش بین المللی و طبقاتی کارگران با تشکل در صفوف فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری به این مبارزات افتخارمی ‌کند و آن را درهرشرایطی ادامه می ‌دهد. مبارزه برای تامین نیازهای امروزین طبقه کارگر و لغو استثمار. برای رهایی طبقه کارگر و آزادی وی از وحشیگری سرمایه‌ داری.

وظایف عاجل ما

 برادران و خواهران کارگر، شاغلین و بیکاران، بازنشسته گان، مهاجرین و پناهنده گان، دانشمندان جوان، مردم بومی کشورها، زنان و مردان، در مواجه با مشکلات پیچیده‌ای که روبرو هستیم، باید ما یکبار دیگر در صف نخست مبارزه و با اتحادعمل برای نابودی استثمار با خواست ‌های فوری زیر، پیکار کنیم:

۱ـ  دولت‌ها و کشورها باید منابع لازم را جهت حمایت از بخش همه گانی درمان و بهداشت تامین کنند، تا مردم بطور رایگان و تمام و کمال به درمان مناسب دسترسی داشته باشند.

۲ـ  ممنوع کردن خصوصی سازی‌ بخش‌های استراتیژیکی درمان و بهداشت!

۳ـ  سازمان‌ های بین المللی دست از حمایت‌های گفتاری برداشته و وظایف اساسی خود را انجام دهند.

۴ـ  واکسناسیون رایگان و ایمن برای همه !

۵ـ  منع اخراج‌ ها!

۶ـ  به تمامی حقوق، بیمه و دستمزد کارکنان احترام گذاشته شود!

۷ـ  از حقوق و آزادی‌های دموکراتیک و قانونی سندیکاها دفاع گردد!

۸ـ  دفاع از حق اعتصاب کارگران!

۹ـ  تقویت همبسته گی بین المللی بین مردم و کارگران

۱۰ـ  جلوگیری از گرانی و احتکار کالاها

۱۱ـ  مبارزه و مقابله با رشد پدیده نیوفاشیسم و نژادپرستی

 

همکاران عزیز،

به احترام ۷۵ سال مبارزه فدراسیون، بیاید صفوف مبارزات طبقاتی خود را تقویت نموده و شعار « هیچ کس نباید تنها بماند»  را عملی سازیم. ما همه کارگران با هم می ‌توانیم برای حصول به نیازهای نوین خود مبارزه کنیم. فدراسیون دراین ۷۵ سال درصف اول مبارزه بوده و خواهد بود. این وظیفه ماست که مبارزه را ادامی دهیم و ادامی خواهیم داد.

 

زنده باد همبسته گی کارگری!

زنده باد اول ماه می !

مبارزه ادامی دارد!

 

منبع : تارنمای فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری

 

بامداد ـ فرهنگی و اجتماعی ـ ۳/ ۱۹ـ ۲۹۰۴

Copyright © bamdaad 2020