تداوم جنایات علیه بشریت در افغانستان

 

 

حوادث خونین در چند روز اخیر که همزمان با گسترش جنگ اعلام ناشده پاکستان در مناطق مختلف افغانستان ، به تعقیب رمضان خونین ، نمایانگر آغاز فصل جدید خون و آتش و تداوم جنایات علیه بشریت در افغانستان می باشد .
شرارت پیشه گان تروریست با راه اندازی حوادث هولناک خونین در بدخشان ، فاریاب ، غور، قندهار ، هلمند و کابل و ... بر اوراق سیاه جنایات ضد انسانی وضد اسلامی شان افزودند ، کشتار ددمنشانه مریضان داخل بستر و داکتران در شفاخانه ملکی ولسوالی تیوره و انجنیران جوان وزارت معادن و پطرولیم توسط طالبان که « بشکل هدفمند » و از « قبل پلان شده » صورت گرفته و همچنان بمبارد قوای نظامی هوایی امریکا که منجر به شهادت سربازان افغان گردیده است ، مطابق به تمام معیار های حقوق بین المللی از کنفرانس لاهه ( ۱۹۰۷ م ) ، اساسنامه نورنبرگ ، دیوان جزایی بین المللی ، دادگاه لندن و کنوانسیون های چهارگانه ژنیو ( ۱۹۴۸ م ) ، درتحت عنوان « جنایات جنگی ، ضد بشری و علیه بشریت » مسجل گردیده است .
در همچو موارد که وقوع « جنایت علیه بشریت و جرایم جنگی و ضد به یک واقعیت غیر قابل انکار مبدل گردیده است ، موارد الزام بر مجرم ، سازمان عامل و دولت حامی تروریستان ، از طرف مراجع مسوول وارد شده می تواند. »

تداوم روزمره جنایات هولناک ضد بشری که در یک بازی بسیار پیچیده استخبارات بیرونی انجام می یابد ، حوادث خونبار را به پروسه های خونین مبدل و نوعی اعتیاد به خون و قربانی را بر مردم به عزا نشسته ما ، تحمیل می نماید .
پاشنه آشیل افغانستان و عامل جنگ و خونریزی در بعد داخلی آن فقدان یک دولت ملی و مقتدر و در بعد بیرونی تداوم و تشدید جنگ اعلام نا شده پاکستان و دسایس ایران و جنگ های نیابتی رقبا می باشد که مجموع آن با اهداف جیوپولوتیک و سیاست های کجدار و مریز امریکا و انگلیس آبیاری می گردد . دولتمداران کنونی نیز با خموشی و دهان پر آب شان ، با معامله و فریب از ارایه پاسخ در برابر ملت خود را کنار می زنند. عدم قاطعیت، عدم سیاست روشن در برابر دشمنان سفاک و فاقد وجدان انسانی دال بر آن است که دولت مداران کنونی افغانستان خود را از زیر بار سیاست ها و اهداف فوق الذکرامریکا و انگلیس بیرون نساخته و نمی سازند. در واقعیت اینان خود به حیث یکی از عوامل بازی پیچیده در کشور ما مبدل گردیده اند.

انجمن حقوقدانان افغان در اروپا که با نگرانی و تاثر عمیق حوادث افغانستان را تعقیب می نماید ، از تمام نهاد های مدافع مردم و وطن صمیمانه متقاضی است تا در دفاع از حق حیات افغانان و حق گذار افغانستان به صلح ، ثبات و شاهراه ترقی صدایی شانرا رسا تر و متقرب تر سازند و به خاطر دستیابی به این مامول شریفانه موارد آتی را در سر خط کار شان قرار دهند :
-  ابراز دوامدار نفرت در برابر ذهنیت مخوف تکفیری و تروریستان و شرارت پیشه گان و حامیان داخلی ، منطقه وی و بین المللی شان ( تروریست قوم و مذهب ندارد و تروریسم دشمن مشترک تمام اقوام و مذاهب می باشد )
-  دفاع از صلح به مثابه مقدمترین نیاز مردم و وطن :  این مامول باید اولویت مبرم دولت و جامعه بین المللی باشد و در غیر آن طرح وعده و وعید ها و صحبت از استراتیژی جدید در امریکا ، عوام فریبانه و یک سراب خواهد بود .

با حرمت

هیات اجراییه انجمن حقوقدانان افغان در اروپا

 

۴ اسد ۱۳۹۶،  برابر ۲۶ جولای ۲۰۱۷

 


بامداد ـ فرهنگی و اجتماعی ـ ۳/ ۱۷ـ ۲۷۰۷