درهالند، پناه جویان آرام آرام امتیازات شان را از دست میدهند

ظاهر دقیق

تا به اکنون پناه جویانی که در هالند اجازه اقامت (ایستاتوس) بدست می آوردند از امتیازات ویژه  مستفید بودند .

مثلآ زمانی که یک پناه جو اجازه اقامت می گیرد، شاروالی همان شهر که پناه جو در آن بودوباش دارد ، مکلف است بدون نوبت برای پناه جو خانه سوسیال بدهد. خانه سوسیال بدین معنا است که کرایه اش ارزان است و نیم کرایه را نیز دولت سبسایدی می دهد . علاوه برآن، دولت برای خرید وسایل معیشتی خانه یک مقدار مبلغ  را به پناه جو به طورقرضه بدون سود پرداخت می کند و از در آمد پناه جو در جریان چندین سال به شکل قسط دور داده می شود .

مردم هالند به حکومت خویش چنین گفته اند : ببینید ، بچه ها ، فرزندان و مردم ما ، سال هاست که در وطن خود مالیه می پردازند ، کار می کنند ، برای گرفتن یک خانه سال ها انتظار می کشند  و این انتظاری بعضی اوقات تا به ده سال و یا اضافه ترازآن نیز طول می کشد، تا این که صاحب همان طور یک خانه شوند که شما دفعتآ برای یک پناه جو که از یک سرزمین بیگانه تشریف می آورند، می دهید .
این دلیل مردم هالند در پارلمان موجه جلوه کرده و اکثریت احزاب سیاسی از آن پشتبانی کرده اند. پارلمان به طور قاطع فیصله کرد که سر از اول جولای سال ۲۰۱۷ پناهجویان از داشتن هم چون امتیاز خانه های بی نوبت سوسیالی محروم هستند. منبعد پناه جو مانند سایر اتباع هالند در بوبت خانه گرفتن خود را ثبت کند. و خود پناه جو مسۊل بودوباش خود میباشد. علاوه بر آن ، در پارلمان بحث های داغ در مورد نپرداختن مصارف آموزش درس زبان هالندی به پناه جو نیز در جریان است. همچنان بحث های در مورد واپس گیری پاسپورت های هالندی از کسانیکه به گروههای افراطیون اسلامی میپیوندند و رادیکالیزه میشوند ، درجریان است .

 

رویکرد : روزنامه ای معتبر هالندی / جمعه ، ۱۰ مارچ ۲۰۱۷

 


بامداد ـ فرهنگی و اجتماعی ـ ۲/ ۱۷ـ ۱۳۰۳