فراخوان همایش دادخواهانه و اعتراضی شهروندان افغانستان درهالند


از آنجایی که هموطنان عزیزما آگاهی دارند، سران دولت وحدت ملی افغانستان و اتحادیه اروپا در حاشیه کنفرانس بروکسل که در ماه اکتوبرسالروان تدویر یافت، دست به اقداماتی زده اند که سرنوشت صد ها هزار پناه جوی افغانستان جنگ زده را به چالش کشانیده و کشورهای مهاجرپذیر خلاف تمام تعهدات اخلاقی شان پروسه انتقال اجباری طیف وسیع از پناه جویان را در کشورهای شان به اجرا گذاشته اند.
کشورهای عضو دراتحادیه اروپا و حکومت افغانستان معیارهای انسانی و قبول شده بین المللی پروسه جذب پناه جویان را زیر پاگذاشته ، شهروندان افغانستان را که از بی امنیتی، عدم حکومت داری خوب، تبعیض، بیکاری، فقر، اختلاص، ترورهای سازمان یافته، انتحار و ده ها موارد دیگر کشور را به هدف جای امن ترک و خود را با طی نمودن مسیرهای دشوار و خطرناک به اروپا رسانیده اند مجبور به ترک اجباری از این اتحادیه می نمایند.
این اقدامات درحالی انجام می یابد که وضع امنیتی درافغانستان روز به روز وخیم تر شده و دولت توان اسکان مجدد این پناه جویان را ندارد.
به هدف تعین سرنوشت پناه جویان تازه وارد درهالند و سایر کشورهای اروپایی رهبری اتحادیه انجمن های افغانها درهالند مصمم برآن شد تا مظا هره ویا گردهمایی وسیع را بخاطر دادخواهی و دفاع از حقوق پناه جویان بی سرنوشت در کشور شاهی هالند در کار مشترک با نهاد های مدافع حقوق بشر برگزار نماید.
تاریخ و زمان دقیق برگزاری همایش بعد از دریافت پیام های همیاری نهادهای فرهنگی ـ اجتماعی و حقوقی شهروندان افغانستان درهالند، شخصیت های مستقل فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی که در این امر انسانی ما را یاری می رسانند معین می گردد.
مسوولیت سازماندهی و برگزاری این همایش مردمی از طرف کمیته تدارک آن که ازمیان مسوولان نهادهای هموند ، همکار و شخصیت های مستقل تشکیل خواهد گردید سپرده خواهد شد.
بدین منظور از تمام هموطنان عزیزخویش مقیم دركشور شاهی هالند و كشورهای همجوار آن صمیمانه دعوت به عمل می آوریم تا در این همایش دادخواهانه و اعتراضی اشتراک ورزیده ، حمایت همه جانبه و انسانی خویش را از هموطنان بی دفاع خود اعلام و صدای مظلومانه آنان را به گوش جهانیان متحدانه ، رساتر و نیرومند تر برسانیم.

با حرمت
هیات اجراییه اتحادیه انجمن های افغان ها در هالند

شماره های تماس:

06-55176066

0314-343035

06-17592850

 

بامداد ـ فرهنگی و اجتماعی ـ ۲ /۱۶ ـ ۲۸۱۰