تلاش ها و اقدامات عجولانه برای اخراج پناه جویان افغانی مقیم در کشورهای اروپایی

 

زلمی رزمی
مسوول شورای مهاجران افغان درالمان

به تعقیب تلاش ها و اقدامات عجولانه کشورهای اروپایی ازجمله اظهارات پی درپی دولت المان که گفته است پناه جویان افغان درالمان بویژه کسانیکه مدرک اقامتی قانونی ندارند و در بلاتکلیفی بسرمی برند، به کشورشان برگردانده خواهند شد، اینک علی الرغم گزارشات تکاندهنده رسانه های گروهی جهان ازجمله کمیساریای عالی امورپناهنده گان سازمان ملل متحد پیرامون شدت جنگ ها ، ناامنی ها ، تخطی ها ازحقوق بشر، گروگان گیری ها، ترورها ، انفجارات، زد و بند ها و زد و خوردهای میان گروهی باندهای مسلح مذهبی و دزد و چپاولگر ، بیکاری، کمبود مسکن، فقر، فساد مالی و هزاران مصیبت انکارناپذیر دیگر….
اینک کشورهای اروپایی ازجمله دولت المان دریک اتحاد نامیمون با بی صبری تمام به تعقیب فیصله های پشت درهای بسته خویش درطی کنفرانس تاریخی ۵ اکتوبر۲۰۱۶ ترسایی در بروکسل در برابر وعده کمک پولی به مفسد ترین رژیم روی کره زمین، در مورد عودت مهاجران افغان با عالی جنابان ع و غ به موافقت رسیده و آخرین مانع را نیز از سر راه شان برداشتند تا به ساده گی بتوانند پلان اخراج پناهجوی افغان های مقیم در اروپا را جامه عمل بپوشانند.
چنانچه تنها دولت المان که قرار است طی چهارسال آینده ۱.۷ میلیارد دالر به افغانستان تحویل دهد، کمک‌ های خود را به مبارزه با فساد و( برگرداندن مهاجران) مشروط کرده است.
همین طورسایرکشورها نیز یکی از خواسته ها و شرایط جدی شان همین مساله اخراج مهاجرین افغانی است.
به این آقایان باید گفت:
عالیجنابان ! اگرمنشا پناهنده گی، تعقیب دولتی، دیکتاتوری، جنگ، سرکوب، بحرانهای اقتصادی وغیره می باشد، این عوامل درکشورما نتنها که ازبین نرفته ؛ بلکه اوضاع وخیم ترهم شده، علاوه از دسیسه یک جنگ بسیار بزرگ بین المللی درافغانستان، حضورباندهای تروریستی اسلامی و عملیات های انتحاری در هرگوشه و کنارکشور، توحش مذهبی، ناامنی، گروگان گیری، ترور و قتل و کشتارزنان و اطفال جوانان و مردان بی گناه به دلیل تبعیضات وتعصبات قومی و نژادی، دشمنی و خشونت وحشیانه علیه زنان، شدت فقر و بیکاری، بی قانونی، بی ثباتی، حضورجنگ سالاران، ناقضین حقوق بشر، باندهای جلاد و گروه های آدم خوارمذهبی در داخل کابینه، دستگاه های قضایی و پولیسی رژیم فاسد و هزاران دلیل دیگرباعث و بانی فرارمردم ما ازمحل زنده گی می شود و ناگزیزدرجست و جوی یک کشورامن سرنوشت شان را به باندهای قاچاق بران سپرده و با خطر ازهفت خوان رستمی خودشان را به کشوراروپایی ( این مدعیان حافظ حقوق بشر) برسانند.

پناه جویان و پناهنده گان هموطن!
شما اگربی سرنوشت هستید و دربلاتکلیفی بسرمی برید، اگرجواب رد گرفته اید و نمی خواهید به جهنم جنگسالاران و مافیای قدرت، باندهای تروریست و آدم کش و دزد و رهزن دوباره برگردید، اگر به سیاست ها و سازش ها و قوانین ضد پناهنده گی معترض هستید و دفاع ازحقوق پناهنده گی را دفاع از انسانیت و داشتن یک زنده گی امن و انسانی را حق خود و همه انسان ها می دانید، دستان خود را بهم گره زده، متحد و منسجم با یک جنبش عظیم اعتراضی با این تهاجم وسیع و سازمان یافته به مقابله برخیزید.
ضمنن نباید فراموش کرد که دفاع ازحقوق پناه جویان افغان (ضعیف ترین قشرجوامع) تنها و تنها وظیفه خودآنها نیست، وظیفه همه هموطنانی است که خود روزی بهمین درد گرفتاربودند.
وظیفه همه انسان های شریف و آزادی خواه و به ویژه وظیفه سازمان ها و و احزاب، مدافعین حقوق پناهنده گی، حقوق بشر، و همه کسانی است که خود را مدافع حقوق انسانی و پناهنده گی تداعی می کنند.
مبارزه علیه سیاست های پناهنده ستیزی دول غربی باید به امرعاجل و وظیفه حیاتی ما دراین دوره باشد.
راه دیگری وجود ندارد!

 

 بامداد ـ فرهنگی واجتماعی ـ ۲ /۱۶ ـ ۰۸۱۰