اعلامیه انجمن حقوقدانان افغان در اروپا  در تقبیح جنایات جنگی و ضد یشری طالبان


۱۲ جون ۲۰۱۶

 

دهشت افگنان طالبی در این اواخر در ادامه جنایات جنگی و ضد بشری شان، به شیوه های جدید انتقام گیری از مردمان ملکی و بی دفاع کشوردر مسیر جاده های مواصلاتی متوصل گردیده اند.

گروه های قسی القلب ، جانی و فاقد وجدان انسانی طالبی که دیگر هیچ گونه شک و تردیدی در وابسته گی مزدورانه شان با دستگاه شیاد و جهنمی استخبارات نظامی پاکستان و ارتجاع منطقه وجود ندارد، در این اواخر با راه گیری و قطاع الطریقی مسافران بی دفاع را با اسارات گرفته و تعداد شان را بی رحمانه به قتل می رسانند و تعداد دیگر را در اسارت نگهمیدارند. این جنایت ضد بشری در هفته های اخیر به دفعات در جاده های مسیر بغلان، کندوز، تخار و بدخشان و همچنان کابل غزنی ارتکاب یافته اند .
طالبان می خواهند با این اعمال ضد انسانی شان که با هیچ یک از اصول و مبانی دینی و شریعت اسلامی مطابقت ندارد، و کشتار بیرحمانه اکنون عمداٌ و آگاهانه بر تشدید و عمیق ساختن مخاصمت های قومی- زبانی و منطقه وی نیز متوصل می گردند که جز پیشبرد و تطبیق اهداف و برنامه های بیگانه گان در از همپاشی ملت بزرگ افغانستان ، توجیه دیگری ندارد.

انجمن حقوقدانان افغان در اروپا این جنایات جنگی و ضد بشری و ضد ملت و مردم کشور را با شدید ترین کلمات محکوم نموده و مراتب نفرت و انزجار خویش را در برابر این جنایات نا بخشودنی ابراز می نماید . ما به قربانیان و شهدای این جنایات استدعای بهشت برین نموده خود را با غم و اندوه خانواده های قربانیان این حوادث شریک می دانیم.
انجمن حقوقدانان افغان در اروپا معتقد بر این اصل است که هیچ عمل و جنایتی در برابر مردمان ملکی ، اسیران جنگی و بر ضد ملت و وفاق ملی ،محکوم و توجیه ناپذیر اند. عاملین مستقیم و پشت پرده آن در وجود مزدوران طالبی و آنانی که با روپوش دموکراسی و با قلابی گیری به تحریک تضاد های قومی و زبانی مبادرت و اعمال ضد ملت و مردم طالبان عقب گراه را توجیه می نمایند، باید در برابر ملت پاسخ گو باشند. اینان با ایجاد یک اتحاد نا مقدس پس پرده در ازهم پاشیده گی ملت کثیر الزبان و کثیر القومی و مذهبی افغانستان ، گستاخانه و با پررویی آب به آسیاب دشمن اصلی ما یعنی استخبارات پاکستان و حامیان پشت پرده شان می ریزند.
انجمن حقوقدانان افغان در اروپا خواهان ردیابی و به کیفر رسانی عاملین این جنایات، توسط ارگان های عدلی و قضائی کشور بوده، آرزومند است تا دولت افغانستان در سرکوب و دفع هر گونه اعمال مبنی بر تشدید  وعمیق ساختن تضاد های قومی و زبانی قاطعانه عمل نموده ؛ و از آبیاری نمودن ریشه های این اعمال از کانال های درون نظام جلوگیری نماید.

ما از تمامی نهاد های سیاسی و اجتماعی داخل کشور و برون مرزی تقاضا می نماییم تا ضمن تقبیح این اعمال جنایت کارانه طالبان و سیاستبازان وابسته با طالبان در داخل نظام ، با عمل مشترک و هدفمندانه بر دولت نا کار و ضعیف « وحدت ملی »  فشار وارد نمایند تا در برابر طالبان، دستگاه جهنمی پاکستان و عوامل تشدید تضاد ها و خصومت های قومی یک سیاست دقیق و واضح را رویدست گیرد.


با احترام
هیات اجراییه انجمن حقوقدانان افغان در اروپا

 

 

بامداد ـ اجتماعی ـ ۴ /۱۶ ـ ۱۴۰۶