تقبیح فاجعه بشری و جنایت ضد بشری

 

امروز شرارت پیشه گان شریر بین المللی دریک پلان تنظیم شده درپاکستان مرتکب جنایت هولناک ضدبشری در شهرکابل گردیده ؛ و فاجعه خونبار بشری را بوجود آوردند که باعث شهادت تعداد زیاد هموطنان عزیز و مجروحیت چند صد تن گردید .

انجمن حقوقدانان در اروپا در حالیکه با شدید ترین الفاظ این جنایت را محکوم می نماید ،برعاملان طالب و شرکای عرب و بین المللی شان نفرین می فرستد.
اظهرمن الشمس است که این پلان دهشت بار تروریستی تداوم جنگ اعلام ناشده پاکستان بر ضد کشور ما می باشد که درابعاد مختلف آن ادامه دارد .
درحالیکه افغانستان قربانی ترور می باشد و بر مردم فاجعه خونبار تحمیل میگردد ، باید دولت بر طبق نورم های قبول شده جهانی و مطابق به معیارهای حقوق بین المللی که درکنوانسیون های سازمان ملل متحد مسجل گردیده است ، موضوع را درمقیاس جهانی مطرح و به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارجاع نماید و خواستار« کمیسیون حقیقت یآب » بین الملل در زمینه گردد.

در حالیکه این پلان تروریستی همزمان با تشدید دور بهاری جنگ ها و عملیات « عمری » انجام می یابد ، دولت باید پلان های صلح و دوام کار در کمیسیون چهار گانه را مورد بازنگری جدی قرار بدهد و بر الزامیت و جلب توجه قدرت های درگیر بین المللی در زمینه تلاش نماید .

با احترام


هیات اجراییه انجمن حقوقدانان افغان در اروپا

 

 

بامداد ـ اجتماعی ـ ۲ /۱۶ ـ ۲۰۰۴