تقبیح  جنایت جنگی طالبان

 

انجمن حقوقدانان افغان در اروپا در حالیکه روح شهدای حادثه تروریستی امروز در شهر کابل را شاد میخواهد عمیق ترین مراتب تاثر و تسلیت را به خانواده های شهدا  جامعه مدنی ژورنالیستان و منسوبان تلویزیون طلوع و مدافعان آزادی بیان و دموکراسی تقدیم داشته  وبرای مجروحان شفای عاجل و کامل استدعا میدارد.

انجمن با شدت و به شدید ترین الفاظ این حمله هدفمند پلان شده و عمدی را بر موتر کارمندان ملکی   موبی گروپ  را تقبیح و نفرین بی پایان را به عاملان وحشی و شرارت پیشه طالب که مسوولیت این جنایت نا بخشودنی را عهده دار گردیده اند ابراز می دارد.

این دهشت و وحشت و تروریسم پلان شده و وارد شده از پاکستان که به تعقیب سر و صدایی عقب گرایان اخلاف ملای لنگ در روزهای اخیر انجام یافته است و دموکراسی نو پا و جلوگیری از رفتن افغانستان افغانستان به شاهراه ترقی پنداشته می شود  تا جامعه را به تاریکی دل خواه شب پرستان  و جهالت و ظلمت سوق داده و صدایی مردم به پا خاسته را خفه نمایند.

این جنایت هولناک مطابق احکام و قواعد حقوق بین المللی و میثاق های جهانی از لاهه و تا کنوانسیون های چهار گانه ژینو و اساسنامه دیوان بین المللی جزای  ودر ردیف  جنایت جنگی  جنایت علیه بشریت و جنایات ضد بشری طرازبندی میگردد

بدین رو باید وزارت خارجه افغانستان طی یک اقدام عاجل موضوع را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارجاع و خواهان بررسی آن گردد.

همچنان با تاکید از سازمان ملل متحد و وزارت خارجه امریکا خواسته شود تا عاملین این جنایت را در فهرست سیاه شان شامل سازند.

از آنجایی که طالبان مسوولیت این جنایت را عهده دار گردیده و آقای سخنگوی شان موضوع  را از پاکستان به مطبوعات خبر داده است  دیگر جای شک وجود ندارد که حادثه تروریستی امروز در راستای تداوم جنگ اعلام نا شده پاکستان وبه خاطر ایجاد ترس و وحشت و استفاده ابزاری از ترور برای مقاصد سیاسی  توسط سازمان  آی اس آی صورت گرفته است.

بدین رو دولت افغانستان  موضوع را غرض بررسی عاجل به کمیسیون چهارگانه ارجاع  و تا اتخاذ تصمیم در زمیه مذاکرات به اصطلاح صلح را تعلیق نماید.

انجمن حقوقدانان افغان در اروپا  در رابطه به این حادثه غم انگیز و حوادث مشابه از تمام افغانان در داخل و خارج صمیمانه می خواهد تا بدون بهانه تراشی ها با چنگ زدن به وحدت و وفاق ملی صدایی اعتراض شانرا  رساتر و مشترک سازند و بگوش جهانیان برسانند

افغانان آزاده و غیور که چهار دهه جنگ اعلام ناشده را متحمل گردیده اند کماکان همانند کوه های افغانستان پا برجا بوده و از حق کشور شان به خاطر گذار به شاهراه ترقی  حراست می نمایند.

با احترام

هیات اجراییه

 

 

 بامداد ـ اجتماعی ـ ۱ /۱۶ ـ ۲۳۰۱