اطلاعیه انجمن حقوقدانان افغان در اروپا  در مورد تدویرسالانه کنفرانس علمی انجمن

 

اعضای محترم ، دوستان و علاقه مندان  گرامی انجمن!

قرار است  انجمن حقوقدانان افغان در اروپا بروز شنبه ۱۶ جنوری ۲۰۱۶ سومین کنفرانس علمی سالانه خویش را  در شهرهامبورگ جرمنی  برگزار نماید . 

این کنفرانس که شامل دو بخش است ، بر دو موضوع مهم یعنی  معضلات پناهجویان افغان در اروپا و اثرات منفی خشونت خانواده گی در رشد و نکشاف مصوون طفل در خانواده متمرکز خواهد بود.

کنفرانس در بخش اول معضلات پناهنده گی و وضع دشوار پناهجویان افغان در کشور های اروپایی را در روشنایی کنوانسیون ها و میثاق های ملل متحد و اسناد حقوقی افغانستان مورد بحث قرار میدهد. ضمناٌ موضوع  همکاری مشترک همه نهاد های اجتماعی و رسانه یی افغانی را در اروپا در دفاع مشترک از منافع هموطنان  ما مورد  تبادل نظر قرارخواهد گرفت. اهمیت این موضوع در آن است که در سال ۲۰۱۵  حدود  دوصد هزار افغان هموطن ما در کشورهای مختلفه اروپایی تقاضای پناهنده گی ارایه نموده اند ولی در شرایط بد زنده گی، بی اطمینانی از آینده و خطر فرستادن دوباره به افغانستان نا امن قرار دارند.

در بخش دوم کنفرانس مساٌله خشونت و خشونت خانواده گی و مصوونیت حقوقی طفل و خانواده بحیث اساسی ترین آشیانه برای رشد جسمی ، روحی و  تکمیل شخصیت سالم طفل به یک بحث علمی و تبادل نظر قرار خواهد گرفت. این موضوع از زوایای حقوقی ( قوانین افغانستان و کنوانسیون بین المللی در مورد حقوق طفل) ، پروبلم های مربوط به رفتار و کردار طفل ( اختلالات روانی)  و طرح های پیشنهادی به خاطر رفع خشونت و خشونت خانواده گی  به بحث گرفته خواهد شد.  

همان طوریکه یاد آور شدیم در این کنفرانس علمی- مسلکی در نظر داریم تا زمینه  و فرصت ارایه مقالات و تبادل نظر مهیا گردد ،  نتیجه گیری های این کنفرانس را برای اجتماع افغانی خود اعم از اقلیت های افغان درخارج کشور و هم  برای کشور عزیز ما افغانستان  ارایه بداریم تا باشد  دین ملی و وطنی ما اداٌ گردد.

لازم به تذکر میدانیم تا اعضای محترم برای تدویر چنین یک کنفرانس وسیع  قبلاٌ  آماده گی داشته زمینه شرکت شان را در این جلسه  پیش بین گردند. ما ضمن آرزومندی اشتراک  و ادای مسوولیت شما ، به همکاری های قبلی تان منجمله ارسال مقالات ، پیشنهادات و نظریات  تان برای چنین یک جمع آمد وزین و با محتوا ، چشم به انتظاریم.

اعضای انجمن و علاقه مندان محترم می توانند از اشتراک شان از طریق مسوولین انجمن در کشور مربوطه  و یا از طریق نمرات  تیلفون که درسایت انجمن قابل دسترسی هستند، شورای رهبری را مطلع سازند  . همچنان اسم و مشخصات دوستان و علاقمندان انجمن را که در این کنفرانس علمی اشتراک می نمایند ، به سکرتر مسوول انجمن اطلاع داده تا  با در نظر داشت امکانات و ظرفیت سالون قبلاٌ دعوتنامه های کنفرانس را بتوانند به دست بیآورند.

پروگرام جلسه ، بروشور و دعوتنامه را  بعداٌ از طریق آدرس های الکترونیکی تان بدست خواهید آورد.

 برای معلومات بیشتر لطفاٌ به صفحه انترنتی انجمن مراجعه نموده  تا در آگاهی بیشتر قرار گیرید.

www.hoqooq.eu

با احترام

شورای رهبری انجمن حقوقدانان افغان در اروپا

 

۳ جنوری ۲۰۱۶

 

بامداد ـ اجتماعی ـ ۲ /۱۶ ـ ۰۵۰۱