گردهمایی افغان های شهر ویانا به خاطر ارج و احترام از شخصیت و کارنامه های زنده یاد ببرک کارمل

 

 

جمعی از افغان های باشنده در شهر ویانا پایتخت جمهوری اتریش به روز بیست و چهارم ماه دسامبر ۲۰۱۵ میلادی طی گردهمایی به منا سبت نوزدهمین سالگرد وفات شاد روان ببرک کارمل  رییس دولت پیشین جمهوری دموکراتیک افغانستان ؛ ازاین شخصیت  برازنده تاریخ  سیاسی کشور ما یاد نموده ، کارنامه ها و خاطراتش را گرامی داشتند . محترم فاضل دلزاده رییس شورای کشوری حزب ملی ترقی مردم افغانستان که گرداننده گی این نشست را به دوش داشت زنده گی نامه و برگ های از کارنامه های درخشان سیاسی ببرک کارمل را به  بیان گرفت و از خاطرات خود به مثابه همرزم آن بزرگ مرد یاد آوری نمود . در ادامه نشست  او از دیپلوم انجینر عمر محسن زاده خواهش نمود تا  در باره  سیر زنده گی  آن زنده یاد از جوانی تا پیوستن به جاودانه گی  صحبت نماید.

 محترم عمر محسن زاده  در صحبت همه جانبه خود  پیرامون  شرایط آغازین مبارزات سیاسی به خاطر آزادی ، دموکراسی  و عدالت اجتماعی  ،  فرود و نشیب جنبش های مردمی ، مبارزات پارلمانی ، تاسیس و فعالیت های حزب دموکراتیک خلق افغانستان ،  قیام هفتم ثور و گرانیگاه های برنامه های گسترده  دولت ملی و دموکراتیک در تحت رهبری و زعامت ببرک کارمل سخن گفته ؛ و رویا های آن مرد فرزانه را  به خاطر آسایش ،  خوشبختی و آزادی هر فرد افغان و شگوفانی افغانستان  باز گو نمود.

وی در ادامه صحبت های  خود  با توجه به  شرایط  ویژه  محیطی و فرهنگی ، مراحل و مقطع  های  زنده گی سیاسی و اجتماعی  کشور ما ، اندیشه های راهبردی ، توانایی ها ، مدیریت و سازماندهی  نیروهای سیاسی و جنبش های  اجتماعی  و عملکرد  مدبرانه  ببرک کارمل را  در انجام مسوولیت های  سیاسی و دولتی  به کاوش گرفت  واز هوشمندی ویژه او در شناخت پروسه ها وپدیده های  سرنوشت ساز برای  کشور و مردم ما یاد آوری کرد .

موصوف خاطر نشان ساخت که زنده گی  درستی تزها ، پیشبینی ها  و هوشدار های  ببرک کارمل  را بار بار نشان داده است . خصلت کاریزماتیک وی با  دانش ، درایت و اخلاق سیاسی او که مبتنی بر تواضع ، مهرورزی ،  راستکاری  ، دلسوزی ، ارزش های فرهنگ بلند انسانی و پایبندی به اصول بود رابطه داشت. زنده یاد کارمل به همه مردم کشور خود تعلق دا شت ، به خاطر وحدت ملی می رزمید و از منافع ملی مهین خود بی دریغ دفاع می نمود .او در سطح جهانی نیز چهره شناخته شده  و حامی حقوق انسان های زحمتکش ، صلح دوست و داد خواه بود .

 در بخش دیگر این نشست  محترم  انجنیر نجیب یوسفی متصدی تار نمای وزین « وطندار  » رشته کلام را به دست گرفت و با بیانیه موجز وپر محتوای خود بر جهات گوناگون زنده گی و کار کرد های سیاسی ببرک کارمل روشنی انداخت . او از نقش  استثنایی و تاثیرگذار ببرک کارمل در زنده گی چند دهه سیاسی کشور  و از دستآورد های بزرگی که  توده های زحمتکش در دوره زنده گانی کارمل نصیب شده اند یاد کرد .

محترم احمد شاه ترین  یکی از جوانان با احساس و مبتکر که در فراهم آوری این نشست  نقش فعال داشت  به نوبه خود بزرگداشت  کارنامه ها و خاطرات  ببرک کارمل را ستود و اضافه کرد که بهترین ارج گذاری  به بزرگان  مردم ادامه راه و اندیشه های وطن پرستانه آنهاست . او تقاضا نمود تا  همه  وطنپرستان در اندیشه و عمل به خاطر آزادی ، صلح ، پیشرفت اجتماعی و مقابله با دشمنان مردم افغانستان متحد گردند . نشست   یاد و بود  و ارجگذاری  که در حدود سه ساعت دوام نمود با  یک دقیقه سکوت  وادای احترام به  همه رفته گان راه مردم  به پایان رسید .

 

 بامداد ـ اجتماعی ـ ۱ /۱۵ ـ ۲۶۱۲