پیام تبریکیه دارالانشای حزب ملی ترقی مردم افغانستان به مناسبت روز جهانی معلم

۱۳۹۴/۷/۱۲

                       

 استادان ومعلمان عزیز!

تاریخ سیزدهم میزان۱۳۹۴ خورشیدی مطابق ۵ اکتوبر ۲۰۱۵ میلادی مصادف است با روز جهانی معلم .

دارالانشای حزب ملی ترقی مردم افغانستان ، به مناسبت این روز خجسته ، بهترین تبریکات وشادباش های خود  را از صمیم قلب برای تمام استادان ومعلمان کشور و جهان ، تقدیم می نماید.

تجلیل ازین روز ، تجلیل از مقام وجایگاه عالی استاد ومعلم در عرصه تعلیم وتربیه جامعه ما بوده که با تمام احساس مسوولیت و وطندوستی و باکمال صداقت ، وظایف مقدس تربیت ، پرورش و آموزش فرزندان کشور عزیز مان را در طول تاریخ به دوش داشته ودارند  که این مقام استاد ومعلم را فراتر وبالاتر ازمقام والدین دانسته وبه آنها ارج و احترام بزرگ قایل هستند.

از روز معلم در کشور ما در شرایطی تجلیل می گردد که اکثریت استادان و معلمان ، از امکانات وشرایط لازم اقتصادی و اجتماعی برخوردار نبوده و با مشکلات ، پرابلم ها وچالش های بزرگی مواجه می باشند.

موجودیت شرایط کنونی اقتصادی واجتماعی ، فقر وبیکاری گسترده ، ناامنی ها ، خشونت ، و مداخلات استخبارات جهنمی کشورهای همسایه در امور داخلی افغانستان ، مسدود بودن شماری از موسسات تعلیمی ومکاتب در کشور، نبود جای و تعمیر مناسب برای  شماری از موسسات ومکاتب ،  نبود وسایل ولوازم تدریسی لازم  وناچیز بودن معاشات وامتیازات ماهوار، بازهم استادان ومعلمان شرافتمند کشور به تلاش ها و زحمات فراوان برای تربیت ، تعلیم و آموزش فرزندان عزیزکشور ادامه داده و می دهند.

با درنظرداشت اینکه اکثریت از استادان ومعلمان عزیز ما تا هنوز از معاشات وامتیا زات لازم برخوردار نبوده ، مشکلات بی سرپناهی آنها تا هنوز به طور بنیادی حل نگردیده ، معاشات وامتیازات ماهوارآنها در محلات به وقت وزمان  پرداخته نمی شود ، صندوق معلم دیگرفعالیت اقتصادی گذشته را ندا شته واز فعالیت اتحادیه سراسری معلمان حمایت لازم صورت نمی گیرد؛ با آن هم درتربیت و پروش فرزندان وطن تلاش دارند که قابل تقدیر است.

استادان ومعلمان عالیقدر !

حزب ملی ترقی مردم افغانستان ، به نقش شایسته وارجمند شما در راه تربیت ، آموزش وپرورش فرزندان کشور ، احترام و ارج فراوان قایل بوده ، تلاش ها و زحمات شبانه  روزی همه شما را در طول تاریخ درین راه پر افتخار ، ملی و انسان دوستانه ، حمایت  نموده و می نماید.

استادان و معلمان عزیز !

دارالانشای حزب ملی ترقی مردم افغانستان ، یکبار دیگر روز پرمیمنت معلم را برای یک یک شما صمیمانه شادباش گفته ، موفقیت ها وپیروزی های هر چه بیشتر شما را در راه اجرای صادقانه و انسان دوستانه وظایف مقدس ، از بارگاه خداوند ( ج )  استدعا  دارد.

 

فرخنده باد روز جهانی معلم !

سربلند باد استادان ، معلمان و دست اندرکاران عرصه معارف در کشور !

 

با تقدیم احترام

عبدالحی مالک

 رییس حزب ملی ترقی مردم افغانستان

 

بامداد ـ اجتماعی ـ ۱ /۱۵ ـ ۰۴۱۰