پیام های غمشریکی احزاب وسازمانهای اجتماعی کشور به مناسبت درگذشت رفیق نصیر احمد صدیقی

 

 

 

پیام تسلیت هیئت اجراییه شورای مرکزی نهضت آینده افغانستان

 

با اندوه فراوان اطلاع یافتیم که رفیق نصیر احمد صدیقی یک از رزمنده گان جنبش مترقی کشور و عضو فعال ایتلاف احزاب و سازمانهای دموکرات و ترقیخواه افغانستان چشم از جهان بست.

مرگ نا به هنگام این رفیق ، ضایعه بزرگ برای همه همرزمان اوست .نهضت آینده افغانستان مراتب تسلیت  خود را به رفیق گرانقدر احمد ضیا سپهر صدیقی ، داکتر نثار احمد صدیقی، خانواده محترم صدیقی و اعضای حزب مردم افغانستان ابراز داشته آنها را در این سوگواری همراهی می کند.

 

هیئت اجراییه شورای مرکزی نهضت آینده افغانستان

 

 

 

 

 پیام تسلیت کمیته سراسری ایتلاف احزاب و سازمانهای دموکرات و ترقیخواه افغانستان درخارج کشور

 

بااندوه فراوان از مرگ زودرس و نابهنگام زنده یاد نصیراحمد صدیقی یکی از فعالین کمیته سراسری ایتلاف احزاب و سازمانهای دموکرات و ترقیخواه افغانستان درخارج کشور ،عضو شورای مرکزی و هیات رییسه شورای اروپایی حزب مردم افغانستان اطلاع حاصل نمودیم.

انا لله و انا الیه راجعون

رفیق صدیقی یکی ازسابقه داران جنبش دموکراتیک کشور بوده ، سراسر زنده گی خود را وقف مبارزه دادخواهانه و مردمی نموده ، و به گسترش واستحکام هر چه بیشتر جنبش ترقیخواهی کشور ارج فراوان می گذاشت. زنده یاد نصیراحمد صدیقی طی سالهای اخیر کوشش های فراوانی را در راه نزدیکی و وحدت  نیروهای دموکرات و ترقیخواه کشور انجام داده و یکی از بنیانگذاران کمیته خارج از کشورایتلاف احزاب و سازمانهای دموکرات و ترقیخواه افغانستان بود. از او کارنامه های درخشانی در راه همسویی و وحدت  نیروهای دموکرات و ترقیخواه کشور بجا مانده است.

کمیته سراسری ایتلاف احزاب و سازمانهای دموکرات و ترقیخواه افغانستان در خارج کشور، درگذشت این رفیق ارجمند را یک ضایعه بزرگ دانسته ، مراتب تسلیت وغم شریکی خود را به خانواده  مبارز و ارجمندش،  به رفقا و هیات رهبری حزب مردم افغانستان ، اعضای کمیته خارج از کشور ایتلاف احزاب و سازمانهای دموکرات و ترقیخواه افغانستان وهمه نیروهای عدالت پسند و مترقی کشور عرض می دارد.


روح این مرد مبارز شاد باد!

 

کمیته سراسری ایتلاف احزاب و سازمانهای دموکرات و ترقیخواه افغانستان درخارج کشور

 

 

 

 پیام تسلیت شورای اروپایی حزب متحد ملی افغانستان

 

۲۴ /۲۰۱۴/۸

با تالم واندوه فراوان آگاهی حاصل نمودیم که مرحوم نصیر احمد صدیقی عضو هیات رئیسه شورای اروپایی حزب مردم افغانستان ویکتن از شخصیت های برجسته ونستوه مترقی ودموکرات کشور داعیه اجل را لبیک گفته وبه رحمت حق پیوست.

انالله واناالیه راجعون

شورای اروپایی حزب متحد ملی افغانستان وفات مرحوم نصیر احمد صدیقی را نه تنها یک ضایعه بزرگ به حزب مردم افغانستان، بل برمجموع نیروهای ملی ، مترقی ودموکرات کشور دانسته، مراتب تسلیت عمیق خویشرا برای فامیل های محترم صدیقی ، شورای اروپایی حزب مردم افغانستان ، اقارب ودوستان مرحوم مغفور ابرازداشته برایشان صبرجمیل وبرای متوفی بهشت برین را جایگاه ابدی اش از بارگاه ایزد متعال استدعا مینماید.

 

نجیب الرحمن شمال

رییس شورای اروپایی حزب متحد ملی افغانستان

 

 

 

 

پیام تسلیت وهمدردی شورای رهبری انجمن حقوقدانان افغان در اروپا


  ۲۴ اگست ۲۰۱۴

با تاثرعمیق اطلاع حاصل نمودیم که نصیر احمد صدیقی یکی از روشنفکران مقیم کشور المان در اثر سکته مغزی در شهر کابل وفات نمود .

انالله واناالیه راجعون

شورای رهبری انجمن حقوقدانان افغان در اروپا وسیلتاْ مراتب تسلیت خویش را به خانم ، فرزندان، برادران شادروان صدیقی و محترمان داکترنسیم صدیقی قاضی سابقه دار افغانستان ،محمد عظیم صدیقی ،محمد نعیم صدیقی و محمد رحیم یوسفی  اعضای انجمن حقوقدانان افغان در اروپا ، سایر اعضای فامیل و بازمانده گان مرحومی تقدیم داشته ،صبرجمیل برای شان آرزونموده و برای متوفا بهشت برین استدعا میدارد.

 

    بااحترام

 شورای رهبری انجمن حقوقدانان افغان دراروپا

 

 

 

دموکرات او ترقی غوښتونکی ځوانان - جوانان دموکرات و ترقیخواه

دریغا که سکوت ثانیه های زمان را هرازگاهی بانگ جرسی درهم میشکند و خبر از کوچ عزیزی میدهد، و اینبار خبر از کوچ نا به هنگام عزیز دیگری، رفیقی که تا بود پاک بود و تا زیست پرافتخار زیست.
نصیراحمد صدیقی عضوشورای مرکزی حزب مردم افغانستان وعضوهیات رییسه شورای اروپایی حزب مردم افغانستان، یکی از فعالان آگاه و پرتلاش مبارزه  در راه دموکراسی و ترقی کشور، کسیکه بخش زیادی ازعمرپرافتخار خویش را وقف روشنگری و تربیه اولاد وطن در ساحه ی معارف کرد و مدتی را هم درسنگرهای دفاع از ارزشهای عالی ملی دموکراتیک درگوشه گوشه ی این خاک جانبازی و جانفشانی نمود و تا آخر عمر از تلاش در راه سعادت و اعتلای وطن و بهروزی و روشنگری مردمش دست برنداشت،به کاروان پرافتخار همرزمان ورفقای رفته ی خویش پیوست و جاودانه شد.
روحش شادو یادش گرامی باد!