روسیه از کشته شدن ۲۵۰ داعشی خبر داد

 

وزارت دفاع روسیه از کشته شدن ۲۵۰ داعشی در جریان خنثی کردن حمله آنها به شهر تدمر( پلمیرا ) خبر داد.

به گزارش  سایت روسیه الیوم، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در جریان خنثی نمودن حمله عناصر داعش به تدمر واقع در سوریه دست کم ۲۵۰ تروریست کشته شده و تعداد زیادی از تجهیزات نظامی آنها از بین رفت.

این وزارت خانه هم‌ چنین اعلام کرد که نیروهای روسی حمله عناصر داعش به تدمر سوریه را خنثی کردند که به دنبال آن ۲۵۰ تروریست کشته شدند.    

ویکتور بوزنیخر، معاون اول رییس اتاق عملیات ستاد مشترک نیروهای مسلح روسیه تاکید کرد: نیروهای هوایی  روسیه روز سه شنبه حملاتی را علیه مواضع شمالی تدمر و مواضع تروریست ها که خود را برای حمله به این شهر آماده می کردند انجام دادند.  

كمک ٣٨ میلیاردی نظامی امریكا به اسراییل

امریکا و اسراییل درباره کمک‌های نظامی ۳۸ میلیارد دلاری واشنگتن به تل آویو به توافق رسیدند.قرار است امریکا این کمک‌ها را ظرف ۱۰ سال شامل هر سال ۳.۸ میلیارد دلار به اسراییل بدهد.

وزارت خارجه امریکا روزچهارشنبه امضای این قرارداد توسط «یاکوب ناجل» مشاور امنیت داخلی نخست وزیر اسراییل، «توماس شانون» معاون وزیر خارجه امریکا و «سوزان رایس» مشاور امنیت ملی رییس جمهوری امریکا را رسما اعلام کرد.

این بزرگ ترین کمک نظامی امریکا به اسراییل یا یک کشورخارجی است.

مقام های سیاسی امریکا پیش بینی کرده بودند که در قالب این توافق که در سال ۲۰۱۸ به پایان می‌رسد سالانه ۳ میلیارد دلار به اسراییل پرداخت کنند؛ اما کنگره برای بسته جدید، ۵۰۰ میلیون دلار سالیانه به بودجه دفاع موشکی افزود.

تمدید دوباره تحریم‌های تجاری علیه کوبا

 باراک اوباما  رییس‌جمهوری امریکا  اعلام کرد واشنگتن قوانین فدرال مربوط به محدودیت تجارت با کوبا را برای یک سال دیگر تمدید می ‌کند. بر اساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، براساس آنچه اوباما اعلام کرده است، محدودیت‌های روابط تجاری با کوبا تا ۱۴ سپتمبر ۲۰۱۷ ترسایی پابرجا خواهد ماند.

تظاهرات تونسی‌ها برای بهبود اوضاع شغلی و اقتصادی


در میان هشدارها برای انفجار شرایط اجتماعی و اقتصادی در ولایات  فقیر تونس، صدها نفر از ساکنان شهر «فرنانه»، واقع در شمال غرب تونس، دست به تظاهرات زدند. به گزارش روزنامه فرامنطقه ‌ای الحیاه، این اعتراضات اجتماعی پس از تعطیلی عید قربان در شهر فرنانه در ولایت «جندوبه»  از سر گرفته شد و معترضان با وجود استحکامات امنیتی و نظامی، مسیرهای اصلی منتهی به شهر را مسدود کردند. اعتراضات در فرنانه پس از مرگ یک جوان که در اعتراض به نبود شغل اقدام به خودسوزی کرد، آغاز شد.

تاسیس نیروی حمایت لوژیستیک جدید در چین


رسانه‌های دولتی اعلام کردند: ارتش چین به‌ عنوان بخشی از تلاش ‌ها برای اصلاح و به ‌روزرسانی بزرگ‌ ترین نیروی مسلح جهان، یک نیروی حمایت لوژیستیکی جدید ایجاد کرد. به گزارش از خبرگزاری رویترز، تلاش  شی جین‌پینگ، رییس ‌جمهوری چین برای اصلاح ارتش مصادف است با تهاجمی ‌ترشدن پکن در مناقشات قلمرویی‌ اش با همسایه گان آسیایی در دریاهای چین شرقی و چین جنوبی. نیروی دریایی چین در حال سرمایه‌ گذاری روی زیردریایی‌ها و ناوهای هواپیمابر است و جنگنده‌ های ضد رادار می ‌سازد.

( منبع : اسپوتنیک و شرق )

بامداد ـ  رخداد های مهم جهان ـ ۴/ ۱۶ـ ۱۵۰۹