نمایش انتخابات مسخره آمیز درتحت سایه امریکا-ناتو در افغانستان


                                     
عارف عرفان
دموکراسی نمایشی وصادراتی امریکا و ناتو در افغانستان آخرین دوران رسوای و زوال خود را می پیماید.ایالات متحده امریکاطی دوران ۱۷سال تلاش نمود تا بانمایشنامه« دموکراسی» مسخره آمیز وانتخابات« تقلبی» وجعلی در افغانستان،دست آوردهای فریبنده ومیان تهی خویش را تحت نام استقرار دموکراسی ومبارزه باتروریزم ، برخ جهانیان کشانیده، برطرزاستعمارنو وشکست اش در مبارزه با تروریزم درافغانستان پرده افشانده وبرنظام تحت الحمایه خویش درکابل مشروعیت بخشد.
اما درواقع غرب و ناتوبا این خیمه شب بازیهای زیانبار وفریبکارانه،نطفه های دموکراسی را در سرزمین افغانستان محو نموده ، آنرا بدنام و براعتبار آن لطمه وارد نمودند.در مقابل ،نهال تروریزم وافراطیت را درکشور آبیاری کرده وبیش ازنیمی از پیکر جامعه را تحت سایه تاریک آن قرار داده وافغانستان رابه مسلخگاه انسانی درآوردند.
بدیهی است که کشور گشایان استعمارگر هرگز نمی خواهند تا مقدرات نظام سیاسی شانرا روی کف دست مردمان غیرخودی بگذارند.
بایددرپرتو آموزه های بزرگ در معبرگاه طولانی مدت آزمون زمان وتجارب عظیم، به این خوشباوری پایان بخشید واز صیقل کاری نظام استعمار زده پرهیز کرد.
پرواضح است که ارتجاع سیاه واسلام گرایان افراطی بخشی از نیروی پیاده نظام استعمار اند،اما چپ ها، چپ نماها وچپ گرایان نباید با برافراشتن«  درفش نیرنگی» وگزینش شعار های فریبنده و همیاری باکاروان استعمار، برحقیت سرزمین اشغالی و سازوکارهای استعمار گران وحواریون آنها خاک افشانده ومسیر مبارزات آزادی ‌خواهی وداد خواهی را مکدر سازند.
یکی ازگزیده های گمراه کننده وسرگرم کننده برای خاموش ساختن صدای آزادی خواهی در افغانستان،انتخابات است،حال برپایه حقایق موجود وداوری های ریالستیک ببینیم که این سناریو اخیرا در افغانستان چگونه براه افتید؟ 
انتخابات پارلمانی سال روان، با سطح تقلب گسترده و آشکار ،جعل ،عوامفریبی وخرید و فروش انسانها،انارشیزم،بی مدیریتی ونقض طرزالعمل های نافذه،یکی ازمضحک ترین انتخابات در تاریخ بود و بی گمان کمترین کاندیدای انگشت شمار موفق خواهند شد تا از دل اراده مردم و رای شفاف و منصفانه به میدان ظفر قدم رنجه فرمایند.
در نتیجه درین شهرپرغوغا،کماکان این کمسیون های غیر آزاد ،وابسته وفرمانبردار است که برطبق فرمان تاجداران و یا بر روی سکه های دالر،اکثرآ فاتحین این معرکه را به میدان می ‌کشند.
انتخابات پارلمانی سال ۲۰۱۸ ترسایی در افغانستان هرچند در غیاب ناظرین بین المللی ودر تحت مهندسین ومشاورین امریکاای درخلوتگاه های تاریک سازماندهی شد اما کمره های ناظرین و رسانه های جهانی بطور مستدام از آن تصویر برداری نمودند.
دراین میان وبگاه گلوبال ریسرچ ، جریان انتخابات پارلمانی افغانستان را تحت فوکس قرار داده و تحت عنوان « نمایش انتخابات مسخره آمیز امریکا- ناتو در صحنه افغانستان » آنرابطرز ژرف اندیشانه مورد تحلیل قرار داده اظهار مینماید: « در ۲۰ اکتوبر سال ۲۰۱۸ انتخابات پارلمانی در افغانستان برگزارشد. انتخابات به طور کامل تحت  تامینات مالی و تاثیر ایالات متحده و ناتو قرار گرفت تا برای رژیم" دست نشانده" خود در کابل  مشروعیت بخشد.
مسلم است که برگزاری به اصطلاح انتخابات در کشور اشغالی، هرگز اراده و منافع مردم کشوراشغال شده را برنتافته بلکه بازتاب دهنده منافع نظامی، سیاسی و اقتصادی کشورهای تحت رهبری ناتوچون ایالات متحده امریکا، بریتانیا، آلمان و فرانسه می‌باشد.»
نویسنده ،اصل مشروعیت نظام وبازی های پشت پرده را مورد توجه قرار داده اظهار میدارد «  انتخابات کنونی پارلمان که پس از سه سال تاخیربرگزارگردید، کاملا در تضاد با قانون اساسی ملی افغانستان برگزار شد. حکومت"دست نشانده" خود نتیجه انتخابات و آرا مردم نیست، بلکه نتیجه کامپرومایز میان نامزدهای اصلی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۴ ترسایی  و اربابان خارجی آنها در ناتو است. دولت دست نشانده غنی ـ عبدالله که توسط جان کری وزیر امور خارجه ایالات متحده در سال ۲۰۱۴  ترسایی جاد شد، به طور گسترده با مخالفت مجلس ملی و همچنین افرادی که در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نموده بودند،مواجه گردید و آنها این نظام را محصول ساخته های جان کری پنداشته وبخاطر بازی به رای واراده خود،انها این رویکرد رابه عنوان توهین برای خود تلقی نمودند. 
بنابراین، دولت غیر قانونی جدید که پس از آن خود را "دولت وحدت ملی " نامید،موافقت کرد تا بخاطر کاهش تنش بین مجلس و حکومت، حقوق وامتیازات نماینده گان را افزایش داده و زمان انتخابات مجلس نمایندگان را برای مدت سه سال به تاخیر اندازد. به لطف این توافق غیر رسمی، در حالی که قبلأ بسیاری از نامزد وزیران معرفی شده برای وزارتخانه ها رد میگردیدند اما بعد از این توافقنامه، آنها به صورت دسته جمعی از سخاوت رای پارلمان برخورد دارگردیده و سطح مخالفتها کاهش یافت.»
دراین تحلیل فقدان شرکت وسیع مردم در انتخابات،وصحنه سازی های تقلب کارانه مورد توجه قرار گرفته اذعان میگردد« ایالات متحده و ناتو همراه با رژیم دست نشانده در شرایطی انتخابات را در افغانستان برگزار ساختند که کمتر از ۶۰ درصد از قلمرو افغانستان را درکنترول خود داشتند. و به این معنا است که ۶۰ درصد از شهروندان در انتخابات محروم ساخته شدند. شما می توانید تصور کنید که دولت موفق نگردید تا انتخابات را درمحلات رای گیری در شهرکابل مدیریت نماید. قرار بود تا رای گیری به ساعت ۸ صبح آغاز گردد،اما به دلیل تاخیر وعدم تامینات فنی، در برخی حوزه ها به ساعت ۱۱ ودربرخی مناطق ساعت یک بجه آغاز گردید.به همین دلیل کمیسیون انتخابات اعلام کرد که برای روز بعد، روند رای دهی را ادامه دهد، این بخاطری بود تا آنها در غیاب «ناظران مستقل » دست به تقلب و فساد گسترده وبالقوه بزنند.
براساس گزارش رسمی ۱۲ میلیون نفر واجد شرایط رای دهی هستند، اما تنها ۸/۸ میلیون نفر برای رای گیری ثبت نام نمودند.
یک تلویزیون محلی ازقول بدیع صیاد ریيس کمیسیون انتخابات گزارش داد که به استثنای غزنی وکندهار تنها ۳میلیون نفردر پروسه رای دهی از رای خود در سراسر کشور استفاده نمودند.
بی اعتمادی عام نسبت به پروسه انتخابات همچنین وضعیت امنیتی و تهدیدات طالبان،سبب گردید تا مردم ، کاملا تحت سلطه رژیم دست نشانده وکشور اشغالی ،انتخابات را تحریم نمایند.»

به اعتقاد نویسنده مردم بر این باورند که این رای آنها نیست که موفقیت و یا شکست یک نامزد را تعیین میکند، بلکه این « دست های نامریی» است که نقش اصلی را برای تصمیم گیری در مورد نتایج بازی انتخابات بازی می کنند. بدون مصالحه با دولت و جنایتکاران یا روابط با کشورهای عضو منطقه ای و اعضای ناتو، پیروزی درانتخابات تقریباً غیرممکن است. به خاطر چنین مصالحه و معاملات، مجلس اعتبار خود را از دست می دهد و دولت بارها و بارها تصمیمات خود را نادیده می گیرد.
به عنوان مثال، ۹۰ درصد از وزرای پیشنهادی که مجلس آنها را رد کرده بود، هنوز هم به وظایف خود ادامه می دهند. به دلیل وخامت وضعیت امنیتی، افزایش تلفات غیرنظامیان و حمایت از آی اس آی و برخی از طالبان توسط « دست های نامریی»  بحث های داغی در مورد توافقنامه امنیتی دوجانبه میان ایالات متحده و افغانستان درپارلمان وجود داشت . توافقنامه که در روز دوم کار دولت غنی - عبدالله در سال ۲۰۱۴ترسایی  به امضا رسید،نماینده گان مجلس خواستار لغو توافقنامه یاحداقل اصلاح آن شدند اما آنها با واکنش شدید دولت مواجه شد و دولت برای آنها هوشدار داده افزود که برای هیچ کسی اجازه داده نمی شود تا پیمان امنیتی را تحت سوال قرار دهد.
دردمندانه این انتخابات بخاطر آرایش نظام موجود، مزید بر بحران های امنیتی موجود،بستر ساز وخامت شرایط امنیتی در کشور گردید ومصایب بزرگی برای جامعه پدید آورد.چنانچه بازتاب مضاعف آن دراین نگارش مورد بررسی قرار گرفته بیان  میگردد. تنها در دهه گذشته، برای سه دورانتخابات ریاست جمهوری و دو دور انتخابات مجلس بیش از یک میلیارد  دلار توسط امریکا وناتو سرمایه گذاری شد تا«  رژیم دست نشانده»  خود را درکابل لباس مشروعیت بپوشانند.
 انتخابات کنونی برای امریکا وناتو بیش از ۱۳۵ میلیون دلارهزینه داشت، اما هزینه آن برای مردم افغانستان عبارت بود ازانجام ۱۹۳حمله و انفجار توسط مخالفان مسلح، جان باختن ۳۶ نفر وزخمی شدن ۱۲۷ نفر.
دراین نگارش، مضحکه نمایش نامه  دموکراسی وسطح تنفر از رژیم به تصویر درآمده بیان می‌گردد« مردم افغانستان دیگرامید خود را برای رژیم "دست نشانده "از دست داده اند. ایالات متحده و متحدان آن، تحت نام دموکراسی و انتخابات سرگرم راه اندازی نمایشات کمیدی در افغانستان میباشند.این همان دموکراسی است که باپرتاب «مادر همه بمبها» تدریس شد،همان دموکراسی است که برای شهروندان افغانستان از هردو طرف جنگ روزانه ۳۰۰نفر تلفات به بار می آورد،همان دموکراسی که کاملا با تقلب، فساد و بی عدالتی آمیخته گردید وهمان دموکراسی است که آخرین کلمه بود که توسط جان کری و فرماندهان ناتو بکار رفت، همان دموکراسی است که ۶۰ درصد مردم در مناطق خارج از کنترول دولت قرار داشته و ازجمله  ۱۲میلیون واجد شرایط  رای فقط دو میلیون رای دهنده در انتخابات شرکت می ‌کنند. »
نویسنده در اخیر ماهیت اصلی انتخابات آزاد را مورد کنکاش قرارداده وبطلان نتایج انتخابات جعلی ونمایشی رابه بحث کشیده استنتاج مینماید« تا زمانی که این کشوراز اشغال بیرون نشود و از A  تا Z تحت کنترول ایالات متحده و ناتو باشد، هیچ انتخابات قانونی نخواهد بود. گزارش رسمی و یا رسانه های جمعی از کابل تا واشنگتن و پاریس طبل پیروزی دموکراسی در افغانستان رامیکوبند اما هنگام قضاوت ،حقایق تلخ ،مبتنی برنتایج این دموکراسی مضحک وانتخابات جعلی برچهره های شان سیلی کاری نموده و آنگاه آنهارا حیرت زده خواهند ساخت. »
اما به پندار این قلم،یکی دیگر ازتلخ ترین بخشی از درامه پارلمانی را میتوان در رویکرد اخیر پارلمان موجود مشاهده کرد.جای که فقدان مدیریت وکارایی وزیران سکتور دفاعی وامنیتی افغانستان،کشور را به صحرای خونین درآورده و به علت ضعف مدیریت آنها،کمپاین انتخابات اخیر وبرگزاری رای دهی ،تلفات سنگینی بجاگذاشت،اما برعکس این وزرا باپیامد خونین بی‌ کفایتی شان به استقبال کم‌ نظیر پارلمان مواجه گردید،هکذا این پارلمان،آنها را با اهدای تقدیر نامه ها مورد استقبال قرار دادند.معلوم نیست که بازیگران تروریستی با انجام این جنایات هولناک،تاچه اندازه توسط دستان نامرئی مورد تفقد قرار خواهند گرفت؟

منابع:

Global research,29 October 2018
A Ridiculed Election Show of US-NATO on the Stage of Afghanistan
By Defend Democracy Press

 

بامداد ـ دیدگاه ـ ۱/ ۱۸ـ ۱۲۱۱

یادداشت : دیدگاه های ارایه شده اندیشه و نظر نویسنده را بازتاب می دهـد. دیدگاه های حزب ملی ترقی مردم افغانستان در اسناد و اعلامیه های رسمی آن انعکاس یافته است .

استفاده ازمطالب بامداد با ذکر ماخذ آزاد است.

 Copyright ©bamdaad 2018