وحدت دادخواهانه نیاز مبرم زمان است

 

عبدالوکیل کوچی   

درامتداد سه ونیم دهه جنگ درافغانستان کشور به میدان زد وخورد دشمنان وجولانگاه وحشیانه ترین گروه های تروریستی پرتاب شده از خارج و به خصوص از سوی رژیم خونتای پاکستان و صحنه زور آزمایی حامیان بین المللی آن مبدل گردیده است .

 پیامد این جنگ لعنتی و روبه افزایش واعلان ناشده ، وطن را نیمه ویرانه و مردم را در خون وآتش فروبرده است که حتا جرقه های آن از آستین برخی از مقامات در قدمه های مختلف زبانه می کشد تا به حدی که جنگ جاری  ویرانگرو تحمیلی کوشش های جامعه جهانی وتلاش های قوت های مسلح کشور ما را در امر رسیدن به صلح به چالش روبرو ساخته و کشور را در گرداب بحران عمومی وانارشیزم فرو می رود .

با این حال اوضاع سیاسی امنیتی کشورنشاندهنده آنست که تمام گروه های عقب گرا ، مرتجع وفوندمنتالیست ، افراطی و فاسد وعناصر وابسته به دشمن وسازش کار وخودخواه ، در یک صف نامقدس وموضع سیه دلی بر ضد وطن بسیج گردیده اند . در آن سوی خط عناصر وطن پرست ، داد خواه وعدالت پسند ، ترقی خواه و تجدد گرا در جست و جوی راه حل مشکلات و برونرفت از بحران کنونی و نیل به صلح ، با عزم متین وایمان آهنین روز تا روز باهم متحد و متشکل می گردند . با ابراز قدردانی و پشتیبانی از آن خاطر نشان می گردد که با در نظرداشت حالات کنونی و اوضاع پیچیده جاری گفته می توان وحدت دادخواهانه نیاز مبرم ما وهمه دادخواهان ترقی پسند کشوراست زیرا در مرحله حساس کنونی ، وطن ما نسبت به هر زمان دیگر نیازمند وحدت نیروهای وطن پرست ترقی خواه وصلح دوست ومبارزین راه عدالت و آزادی می باشد که خوشبختانه در این راستا اخیراً تعدادی از سازمان های دادخواه و ترقی پسند وبه خصوص سازمان های حزبی حزب پیشین متحد ملی و دیگر نهادهای وطن پرست به روند وحدت وخانواده بزرگ حزبی پیوستند که این پروسه فعال وجوشش اصولی و وطن خواهانه شان برای وحدت با سایر سازمان های حزبی دادخواه قابل تمجید وامید وار کننده می باشد . بتایید وپشتیبانی از روند موفقیت آمیز این پروسه شریفانه وبنا به فرموده بزرگان وحدت را ضامن بقا وپیروزی دانسته ؛ یکبار دیگر برای کلیه همرزمان ترقی خواه ودلسوزان وطن درین راه موفقیت بیشتر آرزومی کنم .

 بامداد ـ دیدگاه ـ ۲/ ۱۷ـ ۰۵۰۴