اعلامیه هیات ‌رییسه حزب مردم افغانستان  

حزب مردم افغانستان امتداد بیداری سیاسی خلق ماست و بربنیاد اندیشه‌های ترقی‌ خواهانه مردم، رهبران سیاسی جنبش مترقی کشور و ارزش‌های والای مشترک بشریت به‌ پیش می‌رود؛ به عقاید و نظریات آنانی که بخشی از عمرگران‌ بهای شانرا در راه ترقی، صلح، عدالت اجتماعی، استقلال و حاکمیت ملی کشور صرف نموده‌اند احترام مینماید.

شخصیت های سیاسی و نخبگان جامعه ما در محیط توسعه نیافته و تحت تاثیر مداخلات رنگارنگ بیرونی، تسلط استبداد و درمحیط اختناق سیاسی مبارزه نموده‌اند؛ ازاین ‌رو کمبودی های کاری آنها و اشتباهات شان طبیعی بوده است و آنچه از عملکرد آنها ثبت تاریخ مبارزات سیاسی گردیده قضاوت و داوری های افراد و هر صاحب ‌نظر در بهتر ویا بدتر جلوه دادن آن تغیری وارد کرده نمی‌تواند.

واما افغانستان امروزی بعد از سپری نمودن سه دهه جنگ و خونریزی و ادامه ناامنی ها تا امروز، به ثبات، دوستی میان مردمان به‌ ویژه نیروهای دموکرات و ترقی خواه، همگرایی و همدیگرپذیری نیازمنداست. ضرورت ایجاد فضای امن برای همکاری، تساهل، اتحاد و همکاری های متقابل و همسویی را نیروهای ترقی ‌خواه کشور و وطن ‌دوستان واقعی از همه بیشتر احساس می‌نمایند.

بنابر آن دفاع و یا مخالفت با نظریات و مقام اجتماعی رهبران سیاسی که تا هنوز مخالفان و موافقان خود را دارند، از طریق سایت‌های انترنتی و شبکه‌های اجتماعی نه تنها مشکلات و پرابلم های موجود را حل کرده نمی‌تواند و به زخمهای دیرینه در وجود مقدس میهن ما مرحم نخواهد گذاشت بلکه مشکلات و پرابلم های متعدد دیگر را به وجود خواهد آور، نیروهای سیاسی را به افتراق و چند دسته گی  مواجه ساخته و به ادامه حاکمیت سیاسی نیروهای عقب‌گرا و جنگ‌ سالار و مافیایی مساعدت خواهد کرد.

این نوع نشرات ناسنجیده و احساساتی موانع جدی را دربرابر اتحاد و همبستگی نیروهای ترقی‌خواه کشور که خواست اساسی و برحق مردم و نیاز مبرم زمان کنونی ما میباشد به وجود خواهد آورد.

اعضای خردمند و آگاه حزب مردم افغانستان با درک رسالت تاریخی و مسوولیت عظیم اجتماعی‌ که دربرابر مردم  و تاریخ کشور دارند وبا درنظرداشت تلاش‌ها و مبارزاتی که برای اتحاد و همبستگی نیروهای مترقی کشور انجام می‌دهند ؛ مخالف هرنوع تبلیغات سو و تحقیر و توهین شخصیت‌های سیاسی می‌باشند و آنرا با مشی سیاسی و پالیسی های اجتماعی خویش موافق نمی‌دانند. و همچو نظریات و مطالب را که تاکنون پخش و نشر گردیده مربوط به عقیده و آگاهی و درک فرد نویسنده و نشرکننده دانسته نه به مربوط به جمعی از افراد یا یک سازمان معین.

هیات رییسه حزب مردم افغانستان به اطلاع تمام اعضا، هواخواهان و دوستان خویش می ‌رساند که از پخش و نشر نظریات سو و مخالف علیه شخصیت‌های سیاسی و رهبران نهضت دموکراتیک و رهایی‌ بخش کشور خودداری نموده و با مراجع و افراد پخش‌کننده همکاری ننمایند.

حزب مردم افغانستان مخالف پخش و نشر و اظهار هرنوع نظریات تفرقه‌ افگنانه بوده و می‌باشند و مسوولیت‌ های خویشرا در راه اتحاد و همبستگی نیروهای مترقی و رزمنده کشور صادقانه و قاطعانه ادا مینماید.

هیات رییسه حزب مردم افغانستان

افغانستان – کابل

۱۳۹۳-۷-۲۲

بامداد ـ زنده گی سازمانی ـ ۱/ ۱۴ـ ۱۵۱۰