پیام شورای مرکزی حزب مردم افغانستان

بمناسبت وفات دوکتور اناهیتا راتب زاد

 

شهرکابل  

  ۱۷/۶/۱۳۹۳                                                                                         

باتاسف فراوان اطلاع یافتیم که دکتوراناهیتا راتب زاد یکی از پیشگامان و رهبران خردمند و نیکنام جنبش دموکراتیک و ترقی خواه کشور ، بنیان گذار سا زمان دموکراتیک زنان افغانستان داعی اجل را لبیک گفت و به رحمت حق پیوست.

دکتور اناهیتا راتب زاد تمام عمر آگا هانه و گرانبهای شان را وقف مبارزه عادلانه برای آزادی ، دموکراسی ، ترقی و عدالت اجتماعی در کشور نمود. او به آزادی، کرامت ذاتی انسان، مساوات وبرابری زنان با مردان وعدالت اجتماعی  باور داشت، برای تامین حقوق دموکراتیک زنان افغانستان پرچم مبارزه داد خواهانه را بر افراشت و تا پایان زنده گی پُربار خویش از باور ها و آرما نها ی بلند اش با شجاعت تمام و قاطعا نه دفاع نمود.

 

دوکتور اناهیتا راتب زاد از زنان قهرمان ، مبارز نستوه، مدافع صدیق و راستین حق و آزادی زن در کشور بوده و پیوسته در راه بسیج و ارتقای آگاهی سیاسی زنان ، نقش شایسته را ایفا نموده است.

دوکتورراتب زاد بمثابه زن آگاه ورسالتمند یک نسل از مبارزان ملی دموکراتیک وعدالت خواه را پرورش داد. تحت رهبری این بانوی فرهیخته، سا زمان دموکراتیک زنان افغانستان به یک سازمان سراسری و مدافع راستین حقوق و آزادی های زنان افغانستان و نهاد با اعتبار سیاسی و اجتماعی درسطح ملی و بین المللی مبدل گردید و ندای زنان افغانستان را به گوش جهانیان رسانید.

کار وپیکار عادلانه دوکتور اناهیتا راتب زاد  در نهضت روشنگری، ملی - دموکراتیک وتر قیخواه افغانستان، شورای ملی وقت و درنهضت آزادی زن فصل از تاریخ سیاسی کشور مار ا می سازد.  دکتور را تب زاد بحیث نماینده مردم شهرکابل در دوره دوازدهم شورای ملی (ولسی جرگه) بحیث نماینده واقعی مردم از حقوق و آزادی های مدنی مردم، مساوات وبرابری زنان با مردان  با قاطعیت دفاع و حمایت می نمود.

نهضت دموکرتیک وترقی خواه  کنونی کشور با نام و مبارزات قهرمانانه و عدالت خواهانه دوکتوراناهیتا راتب زاد پیوند نا گسیستنی دارد. یاد و خاطره های ماندگار این مبارز صدیق و راستین برای همیشه در اذهان ، افکار و قلوب آزادی خواهان و ترقی خواهان کشور جاویدانه باقی خواهد ماند و جنبش ملی و دموکراتیک  این زن مبارز و قهرمان افغانستان را هرگز فراموش نخواهد کرد.

شورای مر کزی حزب مردم افغانستان  در حالیکه درگذشت دکتور انا هیتا را تب زاد این مبارز نستوه و ارجمند کشور را ضایعه جبران نا پذیر  برای نهضت آزادی خواهی ودموکراتیک کشور می داند، مراتب  عمیق تسلیت را به جمیله ناهید ، محترم عبدالله ، کنشکا ، مریم بریالی و رومان بریالی وهمه اعضای خانواده ، دوستان ، فعا لان ملی دموکراتیک و داد خواه افغانستان ابراز نموده ، برای متوفی از بارگاه خداوند (ج) بهشت برین و برای فامیل و دوستان شان صبر جمیل مسئلت می نماید.

 

روحش شاد ، یادش گرامی ورا هش سبز وپُر رهرو با د!

 

پوهاند داکتر محمد داوود راوش

رییس حزب مردم حزب مردم افغانستان